6 Martie 2024

Piața auto din România, în scădere cu aproape 10%. Care este motivul evoluției negative a vânzărilor în februarie



Cererea pentru mașini noi este într-un oarecare declin în prima parte a acestui an, față de aceeași perioadă din 2023. Conform ACAROM, înmatriculările au scăzut cu 8,92% atingând un volum de 11.339 de unități. Motivele țin și de rezolvarea problemelor pe lanțurile de aprovizionare.

Pe primele două luni din 2024, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 24.072 unități, în scadere cu 2,6% față de perioada similară din 2023, respectiv 24.715 unități. În contextul în care la începutul anului trecut majoritatea producătorilor onorau în continuare comenzile strânse în 2022 și care rămăseseră în așteptare ca urmare a crizelor de componente, dar și a problemelor cu lanțurile de aprovizionare, cifrele din 2023 flatează oarecum realitate.

Putem, deci, să spunem că datele din acest an sunt cele mai aproape de situația „de la firul ierbii”, în sensul în care acum vorbim de comenzi recente care s-au onorat, întreg backlogul din 2022 fiind satisfăcut anul trecut, când vânzările au fost mai însemnate și din acest motiv, producătorii primind mașinile pe care le așteptau în unele cazuri de peste 6 luni de zile.

ACAROM a mai informat și că volumul mașinilor second-hand înmatriculate în România a atins, în februarie 2024, cifra de 29.462 unități, o creștere de 16,5 % față de februarie 2023. Pe primele două luni din 2023, înmatriculările de autoturisme second-hand înregistrate pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 56.636 unități, în creștere cu 16,7% față de perioada similară din 2023, respectiv 48.537 unități.

Cele mai populare mărci din România în primele două luni din 2024

  • DACIA - 7.264 unități
  • TOYOTA - 1.846 unități
  • SKODA - 1.700 unități
  • HYUNDAI - 1.544 unități
  • RENAULT - 1.344 unități
  • VOLKSWAGEN - 1.343 unități
  • MERCEDES-BENZ - 932 unități
  • FORD - 878 unități
  • TESLA - 859 unități
  • KIA - 775 unități


  • Citeste si