26 Martie 2024

Porsche scoate de la vânzare două modele populare de frica hackerilor



Noul regulament cu privire la siguranța cibernetică din mașini obligă mai mulți producători să oprească anticipat vânzarea unor modele cunoscute al cărui hardware ar trebui schimbat pentru a păstra omologarea în interiorul Uniunii Europene. Printre victimele legislației care intră în vigoare la data de 7 iulie se numără și modelele entry-level din gama Porsche, 718 Boxster și Cayman. Există, însă, o excepție, conform Motor1.

Porsche consideră că este prea scump să modifice echipamentele de pe 718 Boxster și Cayman care nu se aliniază la cerințele trasate de ONU cu privire la siguranța cibernetică. Mai multe mașini aflate în a doua jumătate a duratei lor de viață vor fi pensionate înainte de vreme din cauza cerințelor mai stricte pe care le-a acceptat UE, dar ambele modele vor fi vândute în continuare în Asia, America de Nord, dar și alte piețe.

Constructorul german pregătește lansarea unei versiuni 100% electrice a cuplului Cayman/Boxster, iar acesta va fi vândut cot la cot cu versiunile cu motoare termice unde acest lucru este posibil. În UE, însă, iubitorii motoarelor tradiționale vor mai avea acces după 7 iulie doar la versiunile speciale Cayman GT4 RS și Boxster RS Spyder care sunt produse în serii mici și sunt scutite de la regulă.

Porsche 718 Boxster

Porsche a luat o decizie similară și în cazul lui Macan, iar europenii vor trebui să se mulțumească cu noua versiune pe baterii. Estimările din industrie sugerează că producătorii sunt sub o presiune însemnată în contextul acestor modificări care vin cu o cheltuială ridicată: în cazul Porsche, costul modificărilor reprezintă aproape 50% din bugetul de dezvoltare pentru noul Boxster electric care va fi lansat în 2025.

Reglementările, concepute de ONU și care vor avea efect de lege în țările din UE, au fost anunțate încă din 2020 și vizează protecția mașinilor conectate la diverse sisteme informatice, așa cum sunt cele care folosesc update-uri over-the-air pentru sistemul de infotainment. În total, 54 de țări semnatare vor aplica regulamentul, iar pe lângă statele din UE se numără și Japonia și Coreea de Sud, dar fără Statele Unite.



Citeste si