General Motors iese din cursa pentru preluarea Daewoo

Grupul american Ford a depus la Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) singura oferta finala pentru cumpararea companiei Automobile Craiova, pana la termenul limita, in timp ce producatorul american General Motors a renuntat la preluarea uzinei

General Motors (GM), companie care se aratase interesata de preluarea pachetului de 72,4% din capitalul social al Automobile Craiova, s-a retras din cauza "riscurilor si incertitudinilor", care ar fi mai mari decat beneficiile, au spus, citati de NewsIn, reprezentantii GM Europe.

"Am decis sa nu mai depunem o oferta pentru Daewoo Craiova, deoarece riscurile si incertitudinile erau mai mari decat potentialele beneficii pe care le-am fi avut daca am fi devenit proprietari", a spus un purtator de cuvant al General Motors Europe.

El a adaugat ca General Motors nu a renuntat la ideea de a-si extinde capacitatile de productie in regiune si tocmai de aceea a si stat aproape de procesul de privatizare.

Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului a primit, pana joi, 5 iulie 2007, ora 16:00, data limita de depunere a ofertelor pentru preluarea pachetului de 72,40% din capitalul social al Automobile Craiova o singura oferta din partea Ford Motor Company, anunta AVAS.

Oferta Ford a fost inregistrata la sediul AVAS la ora 14:00. Comisia de privatizare a societatii Automobile Craiova va deschide vineri, la ora 13 oferta depusa, in prezenta presei.

Anuntul de privatizare a pachetului de actiuni de 72,4% detinut de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului la Automobile Craiova (Daewoo) a fost publicat pe 23 mai. Ofertele finale, imbunatatite au putut fi depuse pana pe 5 iulie.

Anterior, Comisia a mai publicat un anunt pentru depunerea de scrisori de intentie neangajante, pana pe 25 aprilie. La data limita, Comisia a primit trei oferte neangajante pentru Automobile Craiova, de la societatile General Motors Corporation, Ford Motors Company si JSC Russian Machines.

Automobile Craiova are un capital social de 39.783.166 lei si este unicul actionar cu drept de vot la Daewoo Automobile Romania, producator si distribuitor de autoturisme si subansamble pentru autoturisme sub licenta GM Daewoo Auto Technologies, detinand 49% din capitalul social al societatii.

Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994 ca societate mixta creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo. Grupul Daewoo a intrat in 1999 in faliment, fiind cumparat partial de General Motors, care insa a refuzat sa preia si fabrica din Romania.

Automobile Craiova a cumparat pachetul de actiuni de 51% detinut de compania coreeana Daewoo Motor, in august 2006.

Comisia de privatizare este formata din secretarul de stat in Ministerul Economiei si Finantelor, Sebastian Vladescu, presedintele AVAS, Teodor Atanasiu, vicepresedintele AVAS, Lazslo Gyerko, ministrul pentru relatia cu Parlamentul, Mihai Voicu, si directorul general al AVAS, Flavius Pop.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri