Al treilea producator nipon de automobile, Nissan Motor Corp, a raportat marti o scadere cu 3,2% a profitului operational obtinut in al primul trimestru al anului fiscal 2007-2008, randamentul fiind afectat de piata ce a preferat automobilele de dimensiuni mai mici si mai ieftine, relateaza Reuters, citat de NewsIn.

Grupul Nissan, controlat de compania franceza Renault SA. a raportat un profit operational de 148,4 miliarde yeni (1,23 miliarde dolari), pentru perioada aprilie-iunie, putin sub estimarile unui grup de analisti care, chestionati de Reuters, au mizat pe un profit operational trimestrial de 152,6 miliarde yeni.

Profitul net obtinut in aceasta perioada a scazut cu 16% pana la 92,3 miliarde yeni, comparatia facuta cu aceeasi perioada a anului trecut fiind una dificila deoarece atunci beneficia de un regim de impozitare extrem de scazut.

Carlos Ghosn, director executiv al grupurilor Nissan si Renault, a avertizat investitorii in cursul lunii trecute ca rezultatele din primul trimestru vor fi mai slabe din cauza reducerii vanzarilor de SUV-uri si alte camioane usoare din Statele Unite ale Americii, piata sa cea mai profitabila.

Cu toate acestea, Nissan se asteapta sa fie singura companie nipona de top producatoare de automobile care va raporta o scadere a profitului operational.

Grupurile rivale Toyota Motor Corp. si Honda Motor Co. vor anunta o crestere a profitului datorita aprecierii yenului, reducerii costurilor si a vanzarilor substantiale.

Pentru anul fiscal ce va lua sfarsit la data de 31 martie, Nissan a mentinut estimarile de profit operational, de 800 miliarde yeni, profitul net fiind asteptat a se ridica la 480 miliarde yeni.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri