De asemenea, in cazul inchirerii unui model hibrid taxa perceputa este considerabil mai mare fata de modelele cu motorizare Otto sau Diesel. In Paris diferenta de pret este de aproape 150 de euro in defavoarea modelului ce combina avantajele motoarelor conventionale cu economia furnizata de cele electrice aditionale. In Roma, discrepanta este si mai mare, de aproape 200 de euro, adica 634 de euro fata de 445 euro pentru o saptamana. In New York, pentru inchirierea unui automobil timp de o saptamana se plateste o suma de 541 dolari, in timp ce consideratia pentru mediu va costa in plus 200 de dolari
Exploatarea unui hibrid pe o perioada de un an in care se parcurg 120.000 inseamna un minus in portofelul proprietarului cuprins intre 3.700 dolari si 13.300 de dolari in functie de tipul vehiculului, arata un studiu elaborat de Consumer Reports, citat de New York Times.
Producatorii explica preturile mai mari pentru acest modele prin cheltuielile de productie suplimentare si nu prin urmarirea unei marje de profit mai mari decat in cazul automobilelor connventionale. Un raport elaborat recent de grupul de consultanta Sanford C. Bernstein sustine declaratiile producatorilor evidentiind costurile aditionale ce apar in cazul constructiei unei unitati hibride ce variaza intre 4.500 si 6000 de dolari. Plusul de resurse materiale necesare provine din folosirea unei tehnici mai avansate si a unei productii inca aflata la scara mica.
Clientii sunt dispusi sa plateasca in plus pentru a avea in garaj un model hibrid o suma aditionala de pana la 2.400 de dolari, conform J.D. Power and Associates. Pentru a stimula cererea, guvernele adopta noi scutiri pentru acest tip de vehicule. In Marea Britanie, de exemplu, taxa de drum este corelata cu emisiile de CO 2 , iar aceste modele sunt scutite de plata taxei de acces in centrul Londrei, in valoare de 11 euro. Si companiile fac lobby pentru aceste vehicule, Ikea anuntand inlocuirea flotei de Skoda cu Honda Civic Hybrid
In Statele Unite, cumparatorii de hibrizi primesc o deducere la impozit de aproape 3.000 de dolari, din care rezulta insa o suma infima comparativ cu preturile mai “piperate” ale hibrizilor fata de modelele conventionale. Factorul principal care va favoriza cresterea cotei de piata a modelelor cum ar fi Toyota Prius sau Civic Hybrid ramane cresterea pretului petrolului, ce ar determina orientarea clientilor spre variante mai economice
Nu in toate colturile lumii exista acelasi entuziasm din partea autoritatilor pentru incurajarea achizitionarii de automobile hibride. In Singapore, pe langa pretul cu 20 sau 30 de procente mai mare, taxa de drum este mai consistenta fiind calculata nu la emisii, ci la capacitatea si puterea automobilului. Deducerile oferite de guvern nu compenseaza costurile mai mari, rezultatul fiind doar 200 de unitati vandute in Singapore.
Din fericire, nu toate guvernele au aceeasi viziune si producatorii investesc in dezvoltarea unor noi tehnologii, mai avantajoase si mai economice pentru a favoriza amortizarea mai rapida a unei eventuale achizitii.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: