Toyota a anuntat ca a semnat un parteneriat strategic cu Isuzu Motors pentru dezvoltarea unor propulsoare Diesel cu o capacitate cilindrica mica destinate pietelor din Europa. Cel mai important producator din Japonia a optat pentru aceasta colaborare pentru a benficia de experienta Isuzu in domeniu contructiei de motoare pentru camioane.
Cei doi producatori vor conlucra la creearea unui motor de 1.6 litri cu bloc de aluminiu care va fi disponibil pentru piata din Europa incepand cu 2012. Toyota, liderul mondial al produciei de autovehicule, a cumprat la sfâritul anului trecut 5,9% din Isuzu .

Oferta Toyota pentru europeni contine in momentul actual propulsoarele de 1.4 litri si de 2 litri turbodiesel, dezvoltate de departamentele proprii, si disponibile pentru modelele produse in fabricile din Marea Britanie, Franta, Cehia si Turcia.

Isuzu a anuntat in luna iunie a acestui an ca va investi 30 miliarde yeni, aproximativ 190 milioane de euro intr-o noua uzina, situata pe insul nordic japonez, Hokkaido. Aceast uzin va produce aproximativ 200.000 de motoare diesel pe an, destinate in special companiei Toyota. In acel moment cei doi producatori au negat posibiltatea unui parteneriat.

Toyota incearca sa prinda terenul pierdut in fata concurentilor directi pe segmentul diesel, niponii acordand o atentie sporita motorizarilor hibride, la fel de economice dar mai putin populare in randul europenilor.

Actiunile Toyota au avut o cotatie, inaintea acestui anunt, de 6.680 yeni, sau 42,77 euro, in crestere fata de sedinta bursiera precedenta cu 2%, in timp ce actiunile Isuzu s-au apreciat cu 4,7%, pana la 554 yeni, sau 3,54 euro .
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri