Producatorii germani sunt sfatuiti sa isi bazeze strategia de viitor pe mentinerea standardelor de productie ridicate, in detrimentul reducerii costurilor de productie si al focalizarii catre forta de munca ieftina.
Producatorii germani sunt vulnerabili la exporturile in afara continentului, acolo unde deprecierea dolarului in raport cu euro diminueaza profitul din vanzari. Analistul Norbert Walter, din cadrul Deutsche Bank, citat de Automotive News Europe, considera ca pastrarea cursului euro dolar sub un prag de 1,30 ar fi in avantajul exportatorilor. Situarea cotatiei intre 1,40 dolari la un euro si 1,50, ar reprezenta depasirea pragului critic si efectele se vor vedea in profitul marginal al producatorilor. Cotatia euro-dolar este in momentul de fata de 1,35.

Producatorii auto se pot proteja impotriva fluctuatiilor de curs, cu ajutorul instrumentelor financiare, cum ar fi hedging-ul, dar aceste operatiunii implica costuri suplimentare care se vor reflecta in rata profitabilitatii, considera si Maria Bissinger, analist Standard & Poor, citata de aceeasi publicatie.
In astfel de conditii, economistii sfatuiesc companiile sa reduca costurile de productie si sa isi directioneze activitatile de productie in zone in care costurile cu factorul uman sunt mai reduse.

Economistii din Germania au insa o viziune diferita, analistul Norbert Walter considera ca pentru a depasi aceasta situatie constructorii ar trebui sa se concentreze asupra avantajelor detinute de propriile marci si sa nu cada in capcana competitiei preturilor. Marcile premium germane, in special, ar trebui sa isi mentina statutul dobandit si sa nu dea curs compromisurilor, care ar afecta identitatea de marca.
Acest punct de vedere nu este unanim impartasit, Andreas Baier, consultant Accenture, prevede o extindere a principalilor producatori germani, B.M.W., Mercedes si Volkswagen, pe continentul nord-american in urmatorii ani pentru a preintampina ulterioarele variatii ale cursului valutar.

Industria auto din Germania a avut de suferit de la fortificarea euro in raport cu majoritatea monedelor, ce a afectat volumul de vanzari si marja de profit la automobilele exportate. La polul opus se afla producatorii niponi, care beneficiaza de mentinerea artificiala a unui curs scazut al yen-ului in raport cu dolarul. Este de asteptat ca ritmul aprecierii monedei europene in raport cu dolarul sa nu se diminueze si producatorii germani sunt sfatuiti sa ia in considerare acest factor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri