Ford cere statului roman stergerea datoriilor anterioare inregistrate de fosta fabrica Daewoo din Craiova, inaintea demararilor procedurilor de tranzactionare a uzinei, doleanta care ar putea amana cu cateva saptamani deznodamantul preluarii.

Tom Malcolm, purtatorul de cuvant Ford Europe, citat de Automotive News, considera ca statul roman ar trebui sa promulge o lege care sa reglementeze existenta unor anumite datorii ascunse contractate de fostii proprietari.

In anul 2000, compania coreeana Daewoo, a ajuns in pragul falimentului, iar in 2002 a fost preluata de catre General Motors, in patrimonul americanilor intrand marea majoritate a unitatilor de productie detinute de coreeni. Uzina de la Craiova nu a intrat insa in planurile americanilor de dezvoltare, datorita sumelor pe care fabrica le datora furnizorilor.

Guvernul roman a preluat de fabrica din Craiova sperand intr-o revanzare cat mai rapida a acestuia catre un investitor important. In acel moment datoriile uzinei se ridicau la circa 220 de milioane de euro. Oficialii Ford solicita o clarificare a statului acestor sume restante pana la trecerea la urmatoarea etapa a achizitionarii. Conform Automotive News Europe, AVAS a confirmat luarea la cunostinta a noilor solicitari venite din partea gigantului american.

In noul context previziunile presedintelui AVAS , Sebastian Vladescu, legate de incheierea negocierilor in cursul acestei saptamani par destul de optimiste. Parlamentul bi-cameral al Romaniei s-a aflat in vacanta pana la data de 3 septembrie, fiind putin probabil ca legea solicitata de Ford sa iasa in cursul acestei saptamani, astfel incat negocierile sa se reia intr-un timp real.

O situatie similara s-a inregistrat in 2005 la fabrica Daewoo din Varsovia, unde datoriile catre furnizori, bugetul statului si catre salariati au intarziat achizitia fabricii poloneze de catre producatorul ucrainian UkrAVTO.

Datoriile uzinei de la Craiova au reprezentat un impediment si pentru investitorii care si-au manifestat interesul dar nu au inaintat o oferta concreta datorita sumelor mari pe care trebuiau sa le suporte in contul fostei companii care a detinut fabrica.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri