Dacia a vandut peste 20.000 de masini pe piata franceza in primele opt luni ale anului, cu aproape 43% mai mult decat in perioada similara din 2006, in timp ce vanzarile Renault au scazut cu peste 10%, potrivit unui comunicat al Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile.
In perioada ianuarie-august au fost inmatriculate 20.029 masini Dacia Logan, in crestere cu 42,8% fata de intervalul similar din 2006, cand au fost inmatriculate 14.023 autoturisme. In luna august Dacia a vandut in Franta 2.407 masini, fata de 1.031 masini comercializate in a opta luna din 2006. Cota de piata a producatorului a ajuns la 1,5% in primele opt luni ale anului, de la 1% cat fusese in intervalul ianuarie-august 2006.

Francezii au cumparat circa 1,37 milioane masini in primele opt luni ale anului, valoare care s-a mentinut relativ constanta in comparatie cu intervalul corespunzator din 2006. Masinile producatorilor francezi detin 52,1% din piata, la vanzari in scadere cu 4,3%, iar masinile producatorilor straini detin 47,9% din piata, la vanzari in crestere cu 5,2%.

In randul constructorilor francezi, vanzarile Renault au scazut cu 10,3%, iar cele ale Peugeot au scazut cu 2,3%. Citroen a inregistrat vanzari in crestere cu 4,3%.

In ceea ce priveste repartitia pietei intre constructorii francezi, Renault detine 21,6% din piata, Peugeot 17,1%, iar Citroen 13,4%. Dintre constructorii straini, marca Volkswagen detine 7,1% din piata, urmata de Ford si Toyota cu cate 5% fiecare.

Dintre marcile straine, in afara de Dacia, cea mai mare crestere la capitolul vanzari a inregistrat-o BMW, cu 18,1%, urmata de Suzuki, care a inregistrat o crestere de 17,2%.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri