Producatorii europeni de automobile au redus emisiile de CO2 la automobilele noi cu doar 0.2% procente in 2006, cu mult mai putin decat obiectivul preliminar stabilit pentru anul trecut. Obiectivul poducatorilor este ca pana in 2012 sa se ajunga la un nivel mediu de emisii, per automobil produs, de 120g/km.

In 2006, media emisiilor a fost de 160 grame de dioxid de carbon pe kilometru, conform organizatiei belgiene de transport si mediu, T&E. Media producatoilor europeni, aferenta anului trecut, a fost cu doar 0,5 grame mai mica, fata de cea din 2005. Media modelelor nipone in ceea ce priveste gazele nocive a fost de 161 g/kmCO2 pentru 2006 in timp ce producatorii coreeni nu se pot lauda decat cu 164 g/km.

Producatori europeni, membrii ai ACEA, au promis ca pana in 2008 emisiile noilor modele sa ajunga la o valoare medie de 140g/km. Acest obiectiv pare destul de indepartat, tinand cont ca rezultatele pentru 2006 nu s-au ridicat la nivelul asteptarilor.

Aat Peterse, presedintele acestei organizatii, considera ca in primi 8 ani producatorii s-au concentrat asupra modelelor mari, cu emisii foarte ridicate si consumur mari, si rezultatele s-au vazut repede, dar se asteapta la o incetinire acestui progres in urmatorii ani. In opinia sa Uniunea Europeana ar trebui sa impuna pe cale juridica pragul maxim de 120 g/km in 2012, urmand ca pana in 2020 sa se ajunga la o medie de 80g/km.

ACEA face lobby la Uniunea Europeana pentru incadrarea SUV-urilor la alte norme, mai blande, privind emisiile de gaze cu efect de sera. Cifrele elaborate de T&E, arata de asemenea, ca greutatea medie a autoturismelor a crescut cu 18 kg in 2006, fata de anii precedenti. Greutatea sporita a modelelor, argumentata de normele de siguranta pe care trebuie sa le indeplineasca, a incetinit progresele facute in reducerea emisiilor.

In cursul saptamanii viitoare, Comisia de Mediu a Parlamentului European va elabora un nou proiect de lege legat de emisiile de dioxid de carbon provenit de la automobile, masura ce va prefata propunerile Comisie Europene din decembrie


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
2019 incepe fara sperante la un aer curat pentru bucuresteni