Producatori europeni, membrii ai ACEA, au promis ca pana in 2008 emisiile noilor modele sa ajunga la o valoare medie de 140g/km. Acest obiectiv pare destul de indepartat, tinand cont ca rezultatele pentru 2006 nu s-au ridicat la nivelul asteptarilor.
Aat Peterse, presedintele acestei organizatii, considera ca in primi 8 ani producatorii s-au concentrat asupra modelelor mari, cu emisii foarte ridicate si consumur mari, si rezultatele s-au vazut repede, dar se asteapta la o incetinire acestui progres in urmatorii ani. In opinia sa Uniunea Europeana ar trebui sa impuna pe cale juridica pragul maxim de 120 g/km in 2012, urmand ca pana in 2020 sa se ajunga la o medie de 80g/km.
ACEA face lobby la Uniunea Europeana pentru incadrarea SUV-urilor la alte norme, mai blande, privind emisiile de gaze cu efect de sera. Cifrele elaborate de T&E, arata de asemenea, ca greutatea medie a autoturismelor a crescut cu 18 kg in 2006, fata de anii precedenti. Greutatea sporita a modelelor, argumentata de normele de siguranta pe care trebuie sa le indeplineasca, a incetinit progresele facute in reducerea emisiilor.
In cursul saptamanii viitoare, Comisia de Mediu a Parlamentului European va elabora un nou proiect de lege legat de emisiile de dioxid de carbon provenit de la automobile, masura ce va prefata propunerile Comisie Europene din decembrie
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: