Toyota Romania este importatorul auto care a reusit in primele 8 luni sa isi depaseasca performanta pe vanzari inregistrata pe intreg anul trecut. Cresterea marcii, pe o piata dominata de marcile frantuzesti si germane, este cu atat mai spectaculoasa, cu cat a patruns in 2000, an in care jucatorii mari isi consolidasera pozitia pe piata. Mihai Bordeanu, director de marketing, explica intr-un interviu acordat Wall-Street, care este cheia succesului si care sunt perspectivele marcii nipone in Romania
In perioada ianuarie-august, Toyota Romania a vandut 6.587 de masini, in crestere cu 85,5% fata de perioada similara a anului trecut, dintre care 6.501 purtand sigla Toyota, iar 86 Lexus. Modelele premiante, in materie de vanzari, au fost Yaris cu 1.402 unitati, Avensis 1.274 unitati si Corrolla 1.184 unitati

“Cresterea vanzarilor din primele opt luni, s-a datorat in primul rand fiabilitatii produselor Toyota, exprimata in studiile J.D. Power, caracteristica luata in considerare de tot mai multi clienti romani, si de noutate, modelele recent introduse in segmentul C, Auris si Corolla Sedan contribuind la succesul marcii”, a explicat Mihai Bordeanu ingredientele pentru cresterea cifrei de afaceri.

Modelul cel mai apreciat de romani si, intamplator sau nu, si de directorul de marketing, a fost Yaris. “Succesul acestui model nu este surprinzator, el fiind plasat in segmentul B, segmentul cel mai efervescent pe piata romaneasca, si este modelul care a beneficiat de o campanie de marketing sustinuta , de la lansare si pana acum”, a punctat Mihai Bordeanu.

Cel mai important eveniment din acest an, dedicat micului Toyota, s-a desfasurat in luna august. Intitulata Yarismatograf, intalnirea a avut ca rol crearea unei coeziuni intre posesorii de Yaris si ilustrarea conceptului de masina “tanara”. Evenimentul a fost un succes din punctul de vedere al departamentului de marketing al Toyota. Pe viitor, oficialii companiei urmaresc organizarea unor evenimente similare care sa implice si restul modelelor din portofoliul Toyota.

Modelul cel mai putin apreciat de publicul roman, in opinia directorului de marketing, este Toyota Hilux. Acest model nu a beneficiat de aceeasi mediatizare ca in cazul celorlalte modele din portofoliu, segmentul pe care se plaseaza fiind unul destul de marginal in Romania.

Prius, un model ce tinde sa devina emblematic pentru segmentul in care se plaseaza, a inregistrat cresteri interesante pe perioada verii, vanzandu-se in perioada iunie-august 16 unitati. In ciuda acestor cifre, Mihai Bordeanu apreciaza ca nu se poate vorbi de o corelatie intre efectele incalzirii globale, mai pregnante in timpul verii, si cresterea interesului romanilor pentru hibrizi.

Planurile de viitor ale marcii sunt foarte ambitioase, pentru acest an importatorul preconizand un volum de vanzari de 10.000 de unitati, valoare revizuita cu 10% dupa inregistrarea rezultatelor peste asteptari din ultima perioada. Cresterea vanzarilor a avut si un pret pe masura, pentru a putea ajunge la acest cote, importatorul a alocat un buget de marketing sporit de la an la an. ”Rata de crestere a sumelor alocate pentru campanii este dubla, comparativ cu rata de crestere a vanzarilor “, a dezvaluit directorul de marketing Toyota, reteta succesului in vanzari.

In ceea ce priveste de profilul cumparatorului de Toyota, Mihai Bordeanu spune ca unul dintre atu-urile marcii este diversitatea, modelele Toyota adresandu-se tuturor categoriilor de clienti. “O particularitate, a celor care intra in showroom-ul Toyota, este ca stiu multe despre masini si vin cu lectia invatata, in momentul in care doresc sa isi aleaga un nou model si cer numeroase informatii, legate atat de gama prezenta si cea viitoare “, a adaugat acesta.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri