In privinta restructurarii companiilor Automobile Craiova, Daewoo Automobile si Mecatim Craiova, agreate de Ford cu AVAS, presedintele Comisiei a estimat ca procesul va dura doi ani si ca va fi demarat imediat dupa ce contractul de privatizare va intra in vigoare. Activele imobiliare conexe activitatii principale de la cele trei societati, la care Ford a renuntat prin contract, vor fi incluse intr-o entitate conexa nou create, potrivit NewsIn.
La ceremonia de semnare a versiunii in limba romana a contractului de privatizare de la Craiova au participat premierul Calin Popescu Tariceanu, presedintele Ford Europa, John Fleming, ambasadorul SUA la Bucuresti, Nicholas Taubmann, presedintele AVAS, Teodor Atanasiu. In urma cu doua zile, contractul de privatizare in limba engleza a fost semant la Salonul International Auto de la Frankfurt.
Presedintele Ford Europa, John Fleming, a declarat ca Ford vrea sa pastreze inca secret numele vehicului pe care il va produce la Craiova.
"Va exista un vehicul care va fi produs numai in Craiova si va fi destinat in special exportului", a aratat reprezentantul investitorului american care a tinut sa dea asigurari ca angajamentul Ford de a ajunge la o productie anuala de 300 mii de autoturisme si 300 mii de motoare, la Craiova, va fi indeplinit.
Oficialul Ford a spus ca nu exista inca o evaluarea a pretului la care va fi scos pe piata autoturismul produs la Craiova, dar ca acesta nu va fi un concurent al modelul Logan al marcii Dacia.
"Suntem axati pe tehnologia ecologica si acest lucru va continua si dupa sosirea la Craiova.Vom crea o gama de vehicule care vor fi produse aici si care vor functiona cu combustibil ecologic", a adaugat acesta.
Presedintele Ford Europa a spus ca apreciaza foarte mult calitatea inalta a fortei de munca angajate la Craiova si ca intentia companiei americane este sa creasca numarul acestora pana la 9.000 de persoane. Totodata, Fleming a avut cuvinte de lauda si la adresa managementului societatii, precizand ca decizia in privinta mentinerii sau nu a echipei in forma actuala va fi luata dupa incheierea perioadei de tranzitie, de pana la preluarea efectiva a actiunilor.
Fleming a reamintit ca investitiile Ford la Craiova vor atinge 675 milioane euro, iar achizitiile de pe piata interna se vor ridica la un miliard de euro. Totodata cifra de afaceri a societatii din Craiova este estimata la 2,8 miliarde euro anual.
Compania Ford Motor Company a preluat pentru 57 milioane euro societatea din Craiova si urmeaza sa intre in posesia actiunilor pana la sfarsitul anului sau pana in ianuarie 2008, dupa ce legea de privatizare va fi aprobata de Parlament.
Contractul de privatizare si legea de privatizare Automobile Craiova au fost aprobate marti de guvern, la o zi dupa ce au fost finalizate negocierile dintre autoritati si Ford.
Anuntul de privatizare a pachetului de actiuni de 72,4% detinut de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului la Automobile Craiova SA a fost publicat pe 23 mai. Ofertele finale au putut fi depuse pana pe 5 iulie.
Automobile Craiova are un capital social de 39.783.166 lei si este unicul actionar cu drept de vot la Daewoo Automobile Romania, producator si distribuitor de autoturisme si subansamble pentru autoturisme sub licenta GM Daewoo Auto Technologies, detinand 49% din capitalul social al societatii.
Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994 ca societate mixta creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo. Grupul Daewoo a intrat in 1999 in faliment, fiind cumparat partial de General Motors, care insa a refuzat sa preia si fabrica din Romania. Automobile Craiova a cumparat pachetul de actiuni de 51% detinut de compania coreeana Daewoo Motor, in august 2006.
Actionarii Automobile Craiova SA sunt: AVAS cu 72,4%, SIF Oltenia cu 22% si altii cu 5,5%.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: