Uzina constructoare de masini din Koln, Germania este, conform studiului Harbour Report 2007, cea mai eficienta unitate de productie din industria auto de pe continentul european.

Lucratorii germani au reusit sa detroneze suprematia uzinei din Sunderland, din Anglia, la care se asambleaza modele Nissan Micra, si care a detinut pentru mai multi ani titlul de uzina cea mai productiva din Europa. Muncitorii din Koln au nevoie, conform studiului, de doar 12,6 ore pentru a asambla un nou model Fiesta.

Fabrica din Koln a fost printre primele fabrici din Europa care a inceput productia la prima generatie Fiesta, Mark I, in anii 1980, alaturi de cea din Dagenham, Anglia, si Valencia in Spania. In unitatea de productie, din cel de al patrulea oras ca marime din Germania, se mai produce si modelul Fusion, un model derivat din cel de clasa mica.

Fabrica Nissan din Sunderland a fost prima unitate de productie a niponilor infintata in Europa in anul 1986. Locatia a fost aleasa dupa multe deliberari, datorita apropierii de porturile mari din Marea Britanie, si a fortei de munca foarte calificata. Reusind o productie anuala de 400.000 de unitati, uzina a fost aleasa succesiv drept cea mai productiva din Europa.

Lucratorii din Sunderland se mai pot lauda insa, ca detin titlul de unitatea de productie cea mai eficienta in construirea modelelor de clasa medie. Pentru asamblarea unui Nissan Qashqay, muncitorii au nevoie de doar 14,7 ore.

Titlul de cea mai productiva uzina atribuit celor de la Ford, ar putea fi detinut doar pe o durata scurta , concernul american intentionand sa directioneze productia acestui model catre fabrica din Craiova, si este putin probabil ca o uzina care a lucrat mult timp la capacitate redusa sa poata sa se ridice la un standard inalt de productivitate din primii ani.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Peste jumatate dintre germani considera ca democratia este in pericol