Vanzarile totale de masini in luna ianuarie a acestui an pe piata romaneasca au ajuns la 23.369 unitati, dintre care 19.712 au fost autoturisme, 2.805 vehicule comerciale cu masa sub 3,5 tone si 852 vehicule comerciale de peste 3,5 tone, informeaza Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

Potrivit APIA, vanzarile de autoturisme de import au crescut in luna ianuarie 2008 cu 49,3%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, de la 8.897 unitati comercializate in 2007, la un numar de 13.283 unitati vandute in 2008.

Vanzarile de autoturisme autohtone au crescut, insa mai moderat, cu 18,4%, in ianuarie 2008, cand s-au comercializat 6.429 unitati, fata de aceeasi perioada a anului 2007, cand s-au vandut 5.429 autovehicule.

Cea mai mare cota de piata a fost inregistrata de Dacia, 27,3%, cu un numar de 6.370 de unitati comercializate (autoturisme si vehicule comerciale usoare).

Pe locul doi s-a situat marca Skoda, cu o cota de piata de 8,4% si un volum al vanzarilor ce a ajuns la 1.963 de unitati.

Locul trei in ceea ce priveste cota de piata este ocupat de marca Renault, cu 7,9% cota de piata si 1.849 unitati vandute, urmata in ordine descrescatoare de marcile Ford, VolksWagen, Fiat, Opel, Toyota, Peugeot, Daewoo, Chevrolet Hyundai, Kia, Iveco, Mercedes, Mitsubishi, Citroen, Nissan, Seat, BMW si alte marci.

Conform statisticilor oferite de APIA, fata de luna ianuarie a anului trecut, in ianuarie 2008 se observa ca vanzarile de autoturisme cu motorizare diesel, au castigat teren in detrimentul celor pe benzina.

Astfel, in ianuarie 2008, au fost comercializate 10.368 unitati cu motorizare pe benzina si 9.344 pe motorina, fata de luna ianuarie 2007, cand s-au vandut 7.782 unitati pe benzina si 6.544 diesel, ceea ce arata ca 47,4% din vanzarile lunii ianuarie a acestui an au fost autoturisme diesel, fata de 45,7% unitati in ianuarie 2007.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri