Producatorii de automobile au anuntat saptamana aceasta rezultatele cu cele mai achizitionate masini din Statele Unite.
In conditiile in care in luna februarie s-a inregistrat o scadere de 10 procente la vanzarile de autoturisme, cauzate de cresterea pretului la petrol, Business Week a stabilit un top 10 al celor mai bine vandute masini in februarie 2008 din SUA, citand datele Autodata Corporation.

Pe locul intai in clasament se afla Ford seria F, model pickup, care a vandut luna trecuta 52.548 de autovehicule, rata vanzarilor scazand cu 8,7%, fata de februarie 2007. Desi producatorul de masini Ford a anuntat luna trecuta ca isi va reduce productia cu 10% incepand cu al doilea trimestru din an, acesta se claseaza in momentul de fata in topul preferintelor consumatorilor din Statele Unite, potrivit New York Times.

Urmeaza Chevrolet Silverado pickup, care a reusit sa se impuna pe cel de-al doilea loc in top datorita celor 44.096 de masini vandute, inregistrand o scadere in vanzari de 27,9%.

Pe cel de-al treilea loc in top se gaseste Toyota Camry, cu 34.914 automobile vandute, cunoscand, astfel, o crestere de 4,3% fata de februarie 2007. Totusi, vanzarile la Toyota au fost mai scazute in a doua luna a anului 2008, tocmai datorita schimbarilor survenite pe piata deteriorata a automobilelor.

Honda Accord a vandut luna trecuta 27.631 de masini, achizitiile facute de consumatorii de automobile scazand cu 12,7%. Honda a fost singurul producator de masini major din top care a vandut cele mai multe autovehicule luna trecuta decat in februarie 2007, clasandu-se pe locul patru.

A cincea pozitie este ocupata de Chevrolet Impala, care a reusit sa cedeze 25.196 de automobile clientilor sai, vanzarile din aceasta luna a anului – februarie – scazand cu 10,2% fata de 2007.

Acestei pozitii ii urmeaza Honda Civic, cu 23.799 autovehicule plasate pe piata si o crestere in vanzari, comparativ cu anul trecut, de 14%. Producatorul japonez de masini si-a crescut vanzarile fata de anul 2006 cu 292,4% pe piata romaneasca in 2007. In Rusia, vanzarile au crescut cu 145,7%, in Ucraina cu 115,3%, in Franta, Grecia si Polonia cu peste 30%, iar in Spania, Olanda si Danemarca cu 20%.

Nissan Altima ocupa cea de-a saptea pozitie, aflandu-se mai jos fata de modelul Civic de la Honda cu doar cateva sute de masini vandute. Altima a fost vanduta in 23.363 de exemplare, avand o crestere de 1,4% comparativ cu februarie anul trecut. Luna trecuta, Carlos Ghosn, directorul executiv al companiei producatoare de masini Nissan, a declarat ca piata de automobile din Statele Unite se afla in scadere, desi nivelul economiei, in general, este intr-o stare buna.

Dodge Ram pickup ocupa al optulea loc, cu 22.642 de masini, vanzarile la acest autovehicul scazand cu 21,4% fata de 2007.

Penultimul loc in top 10 al celor mai bine vandute automobile in februarie 2008 il ocupa Toyota Corolla, cu 21.202 automobile plasate in randul clientilor, ceea ce inseamna o scadere de 28,1% fata de februarie 2007. Toyota Romania a vandut anul trecut 10.458 de unitati Toyota si Lexus, in crestere cu 81% fata de 2006 si mizeaza in 2008 pe comercializarea a 14.000 de unitati. Autoturismul Corolla a inregistrat o crestere de 18 procente (1.835 de unitati) in 2007.

In sfarsit, pe ultimul loc in clasament se afla Chevrolet Cobalt, cu 16.568 de masini date pe piata consumatorilor in februarie 2008, cifra vanzarilor crescand cu 49,8%. Luna trecuta, vanzarile la Chevrolet Cobalt au crescut cu 50 de procente.

In Romania, vanzarile de masini noi au depasit 287.000 de unitati in 2007, in crestere cu 23,4% fata de 2006, iar productia totala de autovehicule (automobile personale, camioane, autocare si autobuze) in Europa a inregistrat 19,7 milioane de unitati in 2007, in crestere cu 5,3% fata de anul precedent.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri