Taxa auto ramane o taxa discriminatorie, pentru ca face diferenta intre masinile ce urmeaza a fi inmatriculate, care vor fi taxate si masinile deja existente in trafic, ecestea din urma nefiind suspuse acestei masuri, a declarat, citat de NewsIn, directorul general al Autovit, Liviu Dobrin.
Potrivit directorului general al celui mai mare targ de masini second-hand, Autovit, in afara de importatorii de masini la mana a doua, vor avea de suferit si cetatenii romani care mai platesc inca o taxa. De asemenea, vor fi afectate si firmele ce sunt angrenate in comertul de autovehicule, inclusiv dealerii de autovehicule noi autorizati". "Avem semne concrete ca si dealerii sunt impotriva acestei taxe", a spus Liviu Dobrin.

Directorul general al Autovit a adaugat ca doar importatorii de autovehicule noi vor castiga de pe urma acestei taxe, care le fa ajuta afacerile. Dobrin a explicat ca nu este vorba despre o taxa de mediu ci despre o "taxa de protectie a importatorilor de autovehicule noi, pentru ca nu protejeaza nici macar producatorul autohton de masini".

Directorul Autovit a precizat ca daca ar fi vorba de o taxa de mediu, ar trebui taxati si ceilalti poluatori, in special cei industriali, nu numai posesorii de autovehicule. El considera ca taxa de prima inmatriculare incalca principiile economiei de piata si principiile tratatului de aderare a Romaniei la Uniunea Europeana (UE).

A treia formula a taxei auto, discutata, luni, in prima lectura, de Guvern, prevede taxarea noxelor in proportie de 70% si a dioxidului de carbon in proportie de 30%, iar acest principiu se aplica pentru masinile euro 3 si euro 4.

Potrivit formei asupra careia s-a convenit cu CE, pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2 vor fi luate in calcul emisiile de oxid de azot si alte noxe, iar in cazul masinilor Euro 3 si Euro 4 - emisiile de CO2 inscrise in cartea tehnica. In ceea ce priveste masinile Euro 3 care nu au trecute in cartea tehnica emisiile de CO2, s-a stabilit ca proprietarii pot opta pentru doua variante: fie vor face o evaluare a emisiilor de CO2 la Registrul Auto Roman (RAR), pe cheltuiala proprie, fie vor accepta taxarea in functie de celelalte emisii de poluanti.

Proprietarii de masini Euro 3, care nu au trecute in cartea tehnica emisiile de CO2, au doua optiuni, potrivit noii formule a taxei auto, fie vor face o evaluare a emisiilor de dioxid de carbon la RAR, pe cheltuiala proprie, fie accepta taxarea in functie de celelalte emisii de poluanti.

Proiectul privind noua forma a taxei auto, trimis de autoritatile romane, la Bruxelles, la inceputul lunii martie, nu a suferit modificari "substantiale" in urma negocierilor cu oficialii CE, care considera ca, in noua sa forma, taxa este in acord cu normele comunitare.

Emisiile de dioxid de carbon sunt primul criteriu dupa care se va aplica taxa de prima inmatriculare. Potrivit ministrului de Finante, Varujan Vosganian, al doilea criteriu care se va aplica la calculul taxei vizeaza deprecierea masinii.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri