Producatorul de automobile Suzuki se asteapta ca Rusia sa devina cea mai mare piata din industria auto europeana, seful companiei estimand ca vanzarile vor ajunge la 50.000 de unitati pana in 2010, potrivit Automotive News.
Spre comparatie, Martin Winterkorn, seful Volkswagen, a declarat, la finele anului trecut, ca Rusia va deveni in 2009 cea mai mare piata automobilistica a Europei, depasind Germania.

Winterkorn face aceste afirmatii pe fondul cresterii economice substantiale de care se bucura statul rus, precum si de usurinta cu care se pot obtine credite in Rusia.

Comentariul facut de inaltul responsabil german se aseamana cu remarcile directorului financiar al GM Europe, Luca Maestri, care a declarat la sfarsitul lui 2007 ca Rusia ar putea deveni a doua piata automobilistica a Europei in 2008.

La momentul actual, Rusia este a sasea mare piata de desfacere a automobilelor Suzuki din Europa, declara Toshihiro Suzuki, senior operating officer al companiei.

Cea mai mare piata europeana pentru Suzuki, in 2007, a fost Italia, unde compania a vandut 37.174 de automobile.

Pentru anul in curs, producatorul auto urmareste o crestere a vanzarilor de 32.000 de unitati auto, numarul acestora crescand cu 77% pana la 28.597 de masini, in 2007, fata de anul precedent.

Daca numarul vanzarilor va atinge pragul estimat, de 50.000 de automobile vandute anual, atunci Rusia ar deveni, incepand cu anul urmator, o piata de top in contextul european, afirma Suzuki, citat de Automotive News.

Totodata, PricewaterhouseCoopers a anuntat ca Rusia va deveni numarul unu pe piata de automobile din Europa pana in 2011, cu vanzari de aproximativ 96 miliarde dolari.

Anul trecut, Suzuki a facut primele demersuri in ceea ce priveste extinderea companiei catre estul Europei, achizitionand, pentru 115 milioane de dolari (73,1 milioane euro) viitoarea locatie a fabricii din St. Petersburg. Aceasta se va deschide in 2009 si are o capacitate de 30.000 de unitati automobilistice, scrie Automotive.

Capacitatea initiala a productiei ar putea fi impinsa catre confectionarea a 50.000 de autovehicule, modelele SX4 si Grand Vitara.

Producatorul japonez a ales strategic St. Petersburg, datorita apropierii acestui oras de furnizorii din Europa si de cumparatorii de masini din Rusia.

Constructorii mondiali de automobile sunt de acord ca producerea de masini in Rusia ar putea fi un succes pe o piata in dezvoltare exploziva, dar multi sunt prudenti, din cauza infrastructurii deficitare si a nesigurantei legate de reglementarea tarifelor.

Cu toate acestea, Ford, Toyota, Nissan si General Motors au, deja, sau urmeaza sa construiasca fabrici in zona.

Rusia s-a remarcat ca unul dintre spatiile promitatoare ale pietei auto europene in dezvoltare, in contextul in care prognozele arata ca anul trecut vanzarile de masini au crescut cu o treime fata de 2006, pana la 2,4 milioane de unitati. Cresterea economica a Rusiei sustinuta de exporturile de petrol ar putea transforma Rusia in cea mai mare piata auto din Europa pana in 2011, cu o cerere anuala de 3,3 milioane masini, potrivit prognozelor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri