Toyota Motor Corp ar putea inregistra o reducere cu un sfert a profitului operational din perioada 2008-2009, pe fondul unui mediu de afaceri dur pentru producatorii japonezi, potrivit cotidianului de afaceri Nikkei, informeaza Reuters.
Potrivit cotidianului, se asteapta ca scaderea sa vina in urma unei incetiniri a ritmului de crestere a economiei SUA, cea mai mare piata de desfacere a companiei, dar si pe fondul unei aprecieri rapide a yenului.

In ciuda anuntului, actiunile Toyota, numarul unu in productia de autoturisme din Japonia, s-au apreciat joi cu peste 3%.

Profitul operational al Toyota va fi de aproximativ 1,7-1,8 mii de miliarde yeni (16,7-17,7 miliarde dolari) in anul fiscal ce se va incheia in martie 2009, cu 22-26% mai putin fata de estimarile companiei de 2,3 mii de miliarde yeni pentru anul fiscal ce tocmai s-a incheiat.

Analistii chestionati de Reuters au estimat un profit operational de 2,1 mii de miliarde yeni pentru perioada 2008-2009.

Purtatorul de cuvant al Toyota, Paul Nolasco, a refuzat sa comenteze zvonurile, afirmand ca Toyota isi va anunta rezultatele financiare si estimarile pe 8 mai.

Reducerea cererii in SUA a afectat divizia de camioane a Toyota, Hino Motors.

Potrivit Nikkei, compania Hino va opri productia de vehicule comerciale la uzina din California.

Aceasta ar fi prima asemenea retragere a unui producator japonez de autovehicule din SUA.

Vanzarile Toyota in perioada 2008-2009 vor fi probabil sub 26 mii de miliarde yeni, potrivit Nikkei.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri