La ora actuala, sunt prea multi producatori de automobile pe piata si prea putini cumparatori pentru ofertele existente. De aceea, doi dintre cei mai importanti reprezentanti ai industriei auto, Ford si General Motors, sunt de acord ca brandurile mai putin productive trebuie scoase de pe piata, scrie Business Week.
Astfel, Jerry York, consultant al grupului Tracinda (care a achizitionat 5,6% din Ford), este de parere ca unitatea producatoare a automobilelor Ford ar trebui sa renunte la cele doua branduri ale sale, Mercury si Volvo.

Cele doua marci Ford sunt vulnerabile din cauza faptului ca in ultimii cinci ani au inregistrat un declin in vanzari, de 36 si, respectiv, 4%, conform Business Week.

Totodata, majoritatea celor care cumpara modelele Mercury, Mariner SUV, sunt persoane in varsta, trecute de 50 de ani.

Cu scopul de a se repozitiona pe piata auto, Ford a vandut, luna trecuta, brandurile Jaguar si Land Rover producatorului indian de automobile Tata Motors pentru 2,3 miliarde de dolari (1,48 miliarde euro) si, anul trecut, marca Aston Martin.

Astfel, Volvo a ramas cel mai important jucator al companiei Ford, cu o valoare globala incontestabila si cu o reputatie recunoscuta pentru siguranta pe care o promoveaza, drept pentru care, oficialii ambelor companii neaga vanzarea brandului auto.

Strategia pe care o promoveaza Ford este de a imbunatati marca Volvo, in asa fel incat sa nu mai fie nevoie sa o vanda, cel putin pentru moment, a afirmat Alan Mulally, CEO Ford.

In plus, Robert Lutz, vicepresedinte al departamentului de dezvoltare strategica din cadrul General Motors, a declarat, in urma cu cativa ani, ca GM detine prea multe branduri si ca este necesara renuntarea la marcile de masini mai putin performante, care nu dau randament.

Pentru a se mentine pe piata, GM si-a repozitionat brandurile, cele mai putin productive unindu-le in doua canale de retail, Buick-Pontiac-GMC si Cadillac-Hummer-Saab, iar pe cele mai puternice, Chevrolet si Saturn, le-a singularizat.

Desi a aratat rezultate finaciare scazute in Statele Unite, Buick este, probabil, cea mai performanta linie de masini a canalului din care face parte, datorita popularitatii sale si, implicit, a volumului mare de vanzari de care se bucura in China (332.115 unitati vandute in 2007, cu 9% mai mult decat in anul precedent).

In schimb, in Statele Unite, vanzarile la masinile Buick au scazut anul trecut cu 23%, pana la 185.791 de unitati, potrivit Autodata.

Producatorul de autovehicule Ford Motor a anuntat, la inceputul lunii, ca isi va fuziona diviziile sale internationale de dezvoltare si de achizitii, in cadrul unei strategii de reducere a costurilor si crestere a eficientei.

Vanzarile la nivel global ale GM au scazut cu aproape 1%, la 2,25 milioane vehicule in primul trimestru al acestui an, coborand la o distanta semnificativa fata de concurentul sau Toyota Motor Corp.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri