Cele doua marci Ford sunt vulnerabile din cauza faptului ca in ultimii cinci ani au inregistrat un declin in vanzari, de 36 si, respectiv, 4%, conform Business Week.
Totodata, majoritatea celor care cumpara modelele Mercury, Mariner SUV, sunt persoane in varsta, trecute de 50 de ani.
Cu scopul de a se repozitiona pe piata auto, Ford a vandut, luna trecuta, brandurile Jaguar si Land Rover producatorului indian de automobile Tata Motors pentru 2,3 miliarde de dolari (1,48 miliarde euro) si, anul trecut, marca Aston Martin.
Astfel, Volvo a ramas cel mai important jucator al companiei Ford, cu o valoare globala incontestabila si cu o reputatie recunoscuta pentru siguranta pe care o promoveaza, drept pentru care, oficialii ambelor companii neaga vanzarea brandului auto.
Strategia pe care o promoveaza Ford este de a imbunatati marca Volvo, in asa fel incat sa nu mai fie nevoie sa o vanda, cel putin pentru moment, a afirmat Alan Mulally, CEO Ford.
In plus, Robert Lutz, vicepresedinte al departamentului de dezvoltare strategica din cadrul General Motors, a declarat, in urma cu cativa ani, ca GM detine prea multe branduri si ca este necesara renuntarea la marcile de masini mai putin performante, care nu dau randament.
Pentru a se mentine pe piata, GM si-a repozitionat brandurile, cele mai putin productive unindu-le in doua canale de retail, Buick-Pontiac-GMC si Cadillac-Hummer-Saab, iar pe cele mai puternice, Chevrolet si Saturn, le-a singularizat.
Desi a aratat rezultate finaciare scazute in Statele Unite, Buick este, probabil, cea mai performanta linie de masini a canalului din care face parte, datorita popularitatii sale si, implicit, a volumului mare de vanzari de care se bucura in China (332.115 unitati vandute in 2007, cu 9% mai mult decat in anul precedent).
In schimb, in Statele Unite, vanzarile la masinile Buick au scazut anul trecut cu 23%, pana la 185.791 de unitati, potrivit Autodata.
Producatorul de autovehicule Ford Motor a anuntat, la inceputul lunii, ca isi va fuziona diviziile sale internationale de dezvoltare si de achizitii, in cadrul unei strategii de reducere a costurilor si crestere a eficientei.
Vanzarile la nivel global ale GM au scazut cu aproape 1%, la 2,25 milioane vehicule in primul trimestru al acestui an, coborand la o distanta semnificativa fata de concurentul sau Toyota Motor Corp.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: