Primii cinci jucatori de pe piata auto au investit in promovare, pe canalele TV, presa scrisa si radio, in perioada ianuarie-decembrie 2007, sume brute de aproximativ 137 de milioane de euro.
Valoarea neta a investitiilor in publicitate ale celor cinci companii monotorizate este de circa 15,4 milioane de euro. Discounturile considerate sunt de aproximativ 90% pentru TV, 50% pentru radio si 50% pentru presa scrisa, potrivit firmei de consultanta Media Hub.

In clasamentul realizat in functie de sumele brute investite in promovare conduc cei de la Renault Nissan Romania cu aproape 37,9 milioane de euro si sunt urmati de Auto Italia cu 33,4 milioane de euro, Automobile Dacia cu 23,9 milioane de euro, Porsche Romania cu 22,2 milioane de euro si pe ultimul loc din cele cinci, Eurial Invest/Trust Motors cu aproape 19,9 milioane de euro.

In cazul estimarilor nete, clasamentul isi pastreaza configuratia, diferentele fiind foarte mici. Renault Nissan Romania se afla in fruntea clasamentului, cu 3,9 milioane de euro si sunt urmati de Auto Italia cu 3,4 milioane de euro, Automobile Dacia cu aproape 3 milioane de euro, Porsche Romania cu 2,9 milioane de euro si pe ultimul loc in clasament, cu 2,3 milioane de euro, Eurial Invest/Trust Motors.

Pentru promovarea pe piata media, cele cinci companii monotorizate au folosit 15,4 milioane de euro (valoare neta) pentru difuzarea unui numar de 86826 de spoturi pe canalele TV, radio, reviste si ziare.

Oficialii Dacia spun ca, odata cu lansarea noului model Sandero, in iulie 2008, compania va deveni mai agresiva in ceea ce priveste publicitatea, desi actiunile de promovare din ultimii ani (de dupa asocierea cu Renault) au consolidat brandul.

"Dacia a ales sa-si rebrandeze identitatea vizuala la momentul oportun. De multe ori se intampla ca rebrandingul sa apara atunci cand nu este cazul si invers, unele companii decid sa nu schimbe nimic, atunci cand dezvoltarea companiei ar cere-o. Dar Sandero este un motiv suficient pentru o revolutie. Tehnic, pentru grup, nu e un model nou, dar pentru Dacia reprezinta o mare schimbare", a declarat Stefan Liute, strategy director si cofondator al Grapefruit, potrivit NewsIn AdRating.

Misiunea celor de la Dacia in urmatoarele luni este aceea de a completa marca Dacia cu noi produse, primul dintre ele fiind Sandero. "Vrem sa lucram cu brandul, sa-l facem mai puternic si mai vizibil", a adaugat directorul de marketing al Dacia, Rafael Treguer.

Campaniile de publicitate ale Renault-Nissan sunt concepute si gestionate de agentia Publicis Romania, iar conturile Porsche sunt gestionate, in Romania, de agentiile Funky Business, ICON Advertising si Advertigo, conform reprezentantiilor agentiei.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri