Mazda Romania, reprezentanta oficiala a constructorului auto japonez pe plan local, estimeaza ca partenerii sai vor mai investi pana la sfarsitul anului aproximativ 11,5 milioane euro pentru dezvoltarea retelei de vanzari, a declarat, pentru Wall-Street, Cristian Rigu, country manager Mazda.
Investitiile dealer-ilor Mazda in perioada iulie 2007 – iunie 2008 pentru noile showroom-uri au fost de aproximativ patru milioane euro.

“Obiectivul Mazda este de a fi prezenta pe piata prin 20 de centre de vanzari pana la sfarsitul acestui an”, a precizat Rigu.

Luna aceasta, Arian Motors va deschide un showroom in Brasov, iar in octombrie, Motor City Center si Black Fox isi vor inaugura noile cladiri din Ploiesti, respectiv Craiova.

La finele lui 2008 alte doua showroom-uri se vor deschide in Bucuresti pentru cei doi dealeri deja existenti, Arian Motors si BDT Cars.

In prezent modelele Mazda sunt comercializate in Romania prin intermediul a 12 parteneri prezenti in Bucuresti, Constanta, Braila, Focsani, Sibiu, Iasi, Timisoara, Cluj, Pitesti, Ploiesti, Galati si Bacau.

Mazda Romania estimeaza o crestere a cotei de piata la 1,4% in 2009, in timp ce pentru anul acesta, obiectivul Mazda este sa atinga o cota de piata de 1,2% din piata autovehiculelor de import.

Mazda vrea sa vanda pe piata autohtona intre 6.500 si 8.000 de masini in anul 2015, prin extinderea retelei de distributie, care va ajunge la 30 de showroom-uri pana in acel an. Tinta de vanzari pentru 2008 este de 2.500 de unitati.

In februarie, constructorul nipon a lansat versiunile hatchback si sport combi, precum si motorizarea diesel pentru noua Mazda6. Anul acesta obiectivul pentru Mazda6 este de a vinde 400 unitati, dintre care 80% vor fi cu motorizare diesel si 20% cu motorizari pe benzina. In ceea ce priveste preferinta pentru versiunea de caroserie, Mazda estimeaza ca 25% dintre cumparatori vor alege modelul hatchback si doar 5% modelul sport combi.

Tot in luna februarie, versiunea facelift a modelului Mazda5 a fost lansata pe piata europeana. Obiectivul pentru piata autohtona a fost fixat la 20 de unitati in 2008.

In luna iunie, Mazda a lansat prima versiune cu trei usi a modelului de clasa B Mazda2, precum si motorizarea diesel aferenta acestuia. Obiectivul pentru 2008 este de a vinde 850 unitati. Dintre acestea, 5% vor beneficia de motorizarea diesel, iar 10% vor fi modele cu trei usi.

Mazda Romania a inregistrat vanzari de 1.351 de unitati in primul semestru din 2008, in crestere cu 369% fata de aceeasi perioada din 2007. Cele mai vandute modele in Romania in primele sase luni au fost Mazda3 cu 472 unitati, Mazda2 cu 392 unitati si Mazda6 cu 214 unitati.

Rezultatele Mazda CSEE (Europa Centrala si de Sud-Est) din primele sase luni ale anului totalizeaza un volum de vanzari de 17.301 unitati, mai mult cu 26,7% fata de aceeasi perioada din 2007. Dintre cele 14 state care compun Mazda CSEE, Romania se evidentiaza prin cea mai mare crestere, fiind urmata de Slovacia cu o crestere de 125% si de Serbia (inclusiv Muntenegru) cu o crestere de 112%.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri