Fiat si Mini sunt masinile cel mai putin poluante cu valori medii de 138,2 g/km si respectiv 139,6 g/km, fiind sub tinta pe care producatorii din industria auto si-au stabilit-o de 140 g/km, potrivit unui studiu din Marea Britanie, publicat de just-auto.com

Printre producatorii cei mai poluanti se numara Porsche cu 275,6 g/km si Land Rover cu 249,2 g/km. Porsche a inregistrat emisii de CO2 in cresterein prima jumatate a anului 2008.

Potrivit analistilor britanici, vanzarile producatorilor cu emisii CO2 peste 200 g/km au coborat in Marea Britanie in perioada ianuarie – iunie 2008.

In luna iunie primii cinci producatori cu emisii mari de CO2 au inregistrat vanzari in scadere. Vanzarile Porsche si Jeep s-au redus la jumatate in iunie, in timp ce cele Land Rover si Chrysler au coborat cu 30%, iar vanzarile Subaru au scazut cu 17,8%.

Pe masura ce piata totala a scazut cu 6,1%, masinile cu emisii mari de CO2 sunt puternic penalizate de catre consumatori.

Porsche saptamana trecuta a reusit sa schimbe propunerea primarului precedent al Londrei de a percepe taxe pentru autoturismele care emit peste 225g de CO2 pe kilometru. Taxa fiind de 25 de lire sterline pe zi pentru a intra in zonele aglomerate ale Londrei.

Media emisiilor de CO2 a scazut cu 13% din 1997.

Top 10 masini cu emisii reduse de CO2 (g/km) in perioada ianuarie-iunie 2008
1. Fiat 138.2

2. Mini 139.6
3. Peugeot 141.4
4. Toyota 146.3
5. Citroen 146.3
6. Skoda 148.0
7. Daihatsu 150.0
8. Hyundai 151.3
9. Renault 151.6
10. Seat 153.0

Primele 10 marci poluante in perioada ianuarie-iunie 2008 (g/km)
1. Porsche 275.6
2. Land Rover 249.2

3. Jeep 218.7
4. Chrysler 216.2
5. Subaru 201.0
6. Jaguar 200.3
7. Lexus 194.8
8. Mercedes 192.8
9. Alfa Romeo 182.8
10. Saab 179.7
Marcile Smart si Hummer nu au fost luate in calcul pentru acest top.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri