Compania a anuntat o marja operationala de 865 milioane euro, de 4,1% din venituri. Renault si-a redus obiectivul de a vinde 3,3 milioane vehicule pana in 2008, din cauza vanzarilor slabe in Europa, in principal in Spania, Italia si Marea Britanie.
Grupul a anuntat insa ca va reduce costurile si reduce obiectivele referitoare la productie, din cauza inrautatirii situatiei economice. Intr-un sondaj Reuters, zece analisti au estimat ca marja operationala se va situa la 4%.
"Intr-un mediu dificil, Renault a rezistat bine", a declarat directorul financiar, Thierry Moulonguet.
Renault a anuntat ca va fi mai dificil sa atinga tinta de 4,5% pentru 2008 si cea de 6,0% pentru 2009, in contextul in care cresterea economica se tempereaza si increderea consumatorilor scade in Europa, in timp ce preturile la petrol si alte materii prime raman ridicate.
Compania nu va mai efectua noi angajari, si va pune in aplicare un plan de disponibilizari voluntare in Europa, iar cheltuielile pentru cercetare si dezvoltare vor fi reduse potrivit vanzarilor. Masurile vor permite grupului sa economiseasca 350 milioane euro in 2009 si alte 500 milioane euro in 2010.
Dupa lansarea a cinci noi modele de autoturisme, printre care si noul Logan Pick-Up, grupul Renault a vandut 1.325.500 milioane vehicule, cu 4,3% mai mult decat in prima jumatate a anului trecut.
Renault nu va publica profitul net pana cand Nissan Motor Co., in care detine 44% din actiuni, nu va raporta castigurile, pe 1 august. Astfel, Renault estimeaza un profit net de 1,46 miliarde euro, fata de 1,073 miliarde euro, raportat im prima jumatate a anului trecut.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: