Honda Motor Co, numarul doi japonez in productia de autoturisme, a inregistrat o crestere a profitului net de 8% in primul trimestru, pe fondul preturilor mai mari pentru automobile si reducerii costurilor, compensand aprecierea yenului si criza de pe piata auto americana, informeaza Reuters.
Compania japoneza, numarul unu mondial in productia de motociclete, si-a mentinut totusi prognoza privind scaderea cu 18% a profitului anual net, reducerea profitului operational si scaderea vanzarilor de masini la nivel global.

Profitul companiei in perioada aprilie-iunie a fost de 179,6 miliarde yeni (1,7 miliarde dolari), mai mult fata de estimarea de135,4 miliarde yeni a analistilor Reuters. Profitul operational, exluzand castigurile de pe piata chineza, s-au redus cu 0,2%, la 221,3 miliarde yeni.

Honda a depasit multe dintre companiile rivale, afectate intr-o mai mare masura de incetinirea pietei auto americane, de preturile mari ale carburantilor si de scaderea increderii consumatorilor, dar a inregistrat de asemenea o scadere a cererii pe piata americana, principala sa piata de desfacere, pentru automobile mari, cu un consum ridicat.

Honda a reusit sa mentina fabricile din Statele Unite la o capacitate maxima de productie, datorita modelelor de masini mici si a flexibilitatii productiei. Modelele Civic si Accord au fost preferate de cumparatori in fata autovehiculului sport utilitar Pilot si al camionetei Ridgeline.

Vanzarile din Asia si America Latina sunt in crestere, insa compania si-a revizuit in scadere cu 1,4% vanzarea anuala, la 4,08 milioane unitati.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri