Toyota Motor Corp, cel mai mare producator auto din lume, a anuntat o scadere a profitului net trimestrial cu 28%, la 353,66 miliarde yeni (3,23 miliarde dolari), pe fondul aprecierii yenului si scaderii vanzarilor de autovehicule pe piata din Statele Unite, informeaza Reuters, citat de NewsIn.

Totusi, profitul s-a situat peste asteptarile analistilor chestionati de Reuters, de 319,5 miliarde yeni. In aceeasi perioada a anului trecut, compania nipona a avut un profit net record de 491,5 miliarde yeni. Toyota nu a revenit asupra prognozei pe intregul an fiscal 2008.

In timp ce vanzarile in Rusia, China si Orientul Mijlociu au crescut peste asteptari, Toyota si alti constructori auto se confrunta cu o scadere a cererii de automobile pe piata din America de Nord, Europa Occidentala si Japonia, din cauza deprecierii dolarului ce influenteaza in mod negativ castigurile si pretul materiilor brute.

Profitul operational, care exclude castigurile din China, a scazut cu 39%, la 412,6 miliarde yeni. Veniturile companiei s-au redus cu 4,7%, la 6.200 miliarde yeni.

Pentru anul fiscal ce se va incheia in martie 2009, compania estimeaza un profit net de 1.250 miliarde yeni si un profit operational de 1.600 miliarde yeni, cu aproape 30% mai putin ca anul trecut.

Analistii prognozeaza, in medie, un profit net anual de 1.340 miliarde yeni si unul operational de 1.700 miliarde yeni.

Actiunile companiei Toyota, a carei valoare de piata se ridica la 143 miliarde dolari, s-au depreciat in 2008 cu aproape un sfert din valoarea totala.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri