Ford Europa a invitat in Romania, in septembrie, 40 din cei mai importanti furnizori din industria auto, pentru a le prezenta planurile companiei pentru fabrica din Craiova, informeaza compania.
"Conferinta este un exemplu ce arata ca onoram angajamentele pe care ni le-am asumat in timpul procesului de privatizare, cand am spus ca vom incuraja furnizorii nostri in a deschide centre de operatiuni in Romania, fie folosind pentru activitatea lor furnizori romani ca parteneri, fie deschizand reprezentante proprii pentru sustinerea productiei noastre de la Craiova ", a spus John Fleming, presedinte si CEO, Ford Europa.

Fleming a mai spus ca nu vor mai fi anuntate investitii suplimentare sau detalii privind planurile de angajare.

Majoritatea companiilor care vor fi prezente in septembrie sunt deja furnizori de componente pentru celelalte sapte fabrici de asamblare de autovehicule ale companiei Ford Europa din Belgia, Germania, Marea Britanie, Rusia, Spania si Turcia.

"Conferinta din Craiova face parte din strategia noastra de implicare a furnizorilor si este urmatorul pas logic in planificarea si pregatirea productiei la fabrica noastra din Romania," a spus Birgit Behrendt, director executiv, Programe Globale si vice presedinte pentru Achizitii, Ford Europa.

Behrend a mai spus ca "pe langa informarea furnizorilor cu privire la planurile noastre pentru Craiova, in timpul intalnirii se vor oferi detalii legate de oportunitatile locale de afaceri, de la identificarea companiilor romanesti capabile de a livra bunuri si servicii, pana la oportunitatile existente pentru stabilirea propriilor operatiuni in Romania.”

La inceputul acestui an, odata cu preluarea fabricii din Craiova, Ford Europa a confirmat faptul ca vehiculul comercial premiat Ford Transit Connect se va produce la fabrica de la Craiova incepand cu mijlocul anului 2009. Compania a confirmat de asemenea faptul ca, in 2010, va intra in productie, numai la Craiova, un nou model din clasa mica care insa nu va fi noua Fiesta.

Pe 21 martie 2008, Ford Motor Company a devenit actionar majoritar al fostului centru de productie auto Automobile Craiova. Aceasta fabrica se alatura altor 7 uzine de asamblare, precum si celor 13 fabrici de productie de motoare, transmisii, turnare, forjare, matritare, piese si componente (incluzand companiile joint venture) din intreaga Europa. Toate acestea se definesc prin cele mai ridicate standarde de calitate si eficienta.

Printr-o investitie de 675 milioane euro, Ford s-a angajat in a transforma uzina din Craiova intr-un centru de productie de ultima generatie. Lucrarile de modernizare a fabricii au inceput deja. Proiectele includ instalarea unui sectii noi de constructie caroserii, modernizarea si extinderea capacitatii si flexibilitatii sectiei vopsitorie si, nu in ultimul rand, dotarea zonelor de finisaj si a platoului de retus ale sectiei montaj general cu echipamente noi.

La finalul lunii iulie a acestui an, Ford Europa a anuntat planurile sale de infiintare in Romania a unei Companii Nationale de Vanzari (CNV) care va prelua din August 2010, intreaga responsabilitate a activitatilor de marketing, vanzari si service pentru autovehiculele Ford.

Crearea unei Companii Nationale de Vanzari in Romania vine ca urmare a unei cresteri constante a vanzarilor de autovehicule Ford din ultimii ani si a achizitionarii fabricii de productie din Craiova.

Din 2012, Ford se asteapta la cheltuieli de aproximativ un miliard euro pe an in Romania pentru sustinerea activitatilor de la fabrica din Craiova. Numarul de locuri de munca de la fabrica aproape se va dubla, de la 3.900 in prezent la 7.000. Productia anuala de autovehicule si motoare se va ridica la 300.000 fiecare.

Ford Europa raspunde de producerea, vanzarea si operatiunile de service pentru autovehiculele marcii Ford pe 51 de piete, inclusiv Rusia si Turcia.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri