Majoritatea romanilor care isi cumpara masini noi prefera sa le achizitioneze cu plata pe loc, astfel incat, in primele noua luni, 67% dintre autoturismele de import au fost cumparate cash sau in rate (102.796 unitati) si doar 33% in leasing (51.637 unitati).
Cele mai vandute masini in leasing sunt Chrysler, Dodge sau Jeep, in timp ce, la polul opus, se afla BMW, Mini, Peugeot sau Hyundai, cu vanzari de pana la 100% in rate si cash, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

BMW a vandut in primele noua luni toate masinile cash si in rate (1.903 unitati), Audi a comercializat 64% dintre masini cash si in rate (1.438 unitati) si 36% in leasing (814 unitati), in timp ce Mercedes Benz a vandut 63% dintre masini cash si in rate (1.438 unitati) si 37% in leasing (841 unitati).

In cazul Maserati proportia este de 64% cash si in rate (18 unitati), pondere care ajunge la 49% cash si in rate in cazul Porsche (47 unitati).

Marcile Volkswagen, Skoda, Renault, Ford, Seat, Nissan, Chevrolet, Kia, Mazda, Subaru, Toyota au fost cumparate cash si in rate in proportie de 60%.

In primele noua luni, Dacia a vandut 83% din masini cash si in rate (51.547 unitati) si 17% in leasing (10.313 unitati).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri