Guvernul va incerca sa limiteze importul de autovehicule vechi prin suspendarea aplicarii taxei auto la masinile noi, redistribuirea cotelor din programul "Rabla" in favoarea producatorilor autohtoni si verificarea modului in care RAR da avizul masinilor, a declarat premierul Tariceanu.
Premierul Tariceanu a declarat luni ca Executivul va aproba, in sedinta de saptamana aceasta sau, cel mai tarziu, saptamana viitoare, un act normativ privind suspendarea, pentru o perioada limitata, a aplicarii taxei auto pentru masinile noi.

"Masinile second-hand au omorat vanzarile de la Dacia si le vor omori si pe cele de la Ford. Atunci, cea mai eficienta masura este suspendarea importurilor prin anularea taxei pentru masinile noi. Practic, pastram taxa pentru masinile second-hand", a declarat Tariceanu, potrivit NewsIn.

Taxa de poluare a incetinit cresterea pietei de leasing auto in trimestrul al treilea

O alta masura luata in calcul pentru limitarea importurilor de autovehicule vechi este redistribuirea, pana la finele anului, a cotelor in cadrul programului "Rabla", astfel incat sa fie stimulata industria auto autohtona.

Premierul a mai spus ca ii va cere ministrului Transporturilor sa faca controale la Registrul Auto Roman, dupa ce a fost informat ca primesc aprobarea tehnica, si ulterior sunt inmatriculate, inclusiv masini care nu corespund din punct de vedere tehnic.

El a spus ca a avut luni o discutie telefonica cu presedintele Basescu pe tema suspendarii taxei auto si a precizat ca urmeaza sa aiba si o consultare cu seful statului. "Am vazut declaratiile presedintelui dupa vizita la Dacia. Ma bucura foarte mult, avem aceeasi abordare a acestei chestiuni", a spus premierul.

Premierul a precizat ca masura suspendarii taxei va fi aplicata pentru o perioada limitata, fara a da alte detalii, urmand ca, in funtie de reactia pietei, sa fie prelungita pentru inca trei luni.

Tariceanu a declarat ca s-a consultat si cu presedintele Consiliului de Administratie de la Dacia-Renault, saptamana trecuta.

Inmatricularile de autoturisme second-hand, plus 105% in primele 10 luni din 2008

Premierul Tariceanu a negat, saptamana trecuta, la Antena 3, ca Guvernul intentioneaza sa elimine taxa auto pentru masinile noi.

"Vreau sa infirm aceasta stire, pentru ca lucrurile trebuie sa fie clare. Pana la 1 iulie anul acesta, am avut o taxa numai pentru masinile vechi. Comisia Europeana a impus respectarea unor reguli, sa zicem, de libera competitie, in baza carora noi a trebuit sa introducem o taxa care se aplica si masinilor noi si masinilor vechi, insa, daca va aduceti aminte, am pledat la momentul respectiv foarte mult pentru a se intelege ca eliminarea taxei pentru masinile vechi nu va face decat sa duca la situatia de astazi de la Dacia, si anume la pierderea locurilor de munca(... ). Fara indoiala ca vom analiza un set de masuri, pentru a incerca sa diminuam, daca vreti, efectul acestor importuri second hand, insa ar fi, daca vreti, in final, o problema de constiinta si a consumatorului roman. Iata care sunt efectele perverse ale acestui sistem de activitati care sunt, as spune, in zona de gri a economiei. In zona gri a economiei nu se platesc nici un fel de taxe, nu se creeaza locuri de munca", a declarat Tariceanu.

Presedintele Traian Basescu a discutat ieri cu conducerea uzinelor Dacia un set de masuri de stimulare a productiei, printre care suspendarea pentru sase luni a aplicarii taxei de prima inmatriculare la masinile noi, continuarea programului "Rabla" si supravegherea inmatricularilor de autoturisme second-hand.

Piata de vehicule noi din Romania a scazut cu 30% in octombrie

Basescu a atras atentia ca trebuie luata in calcul si pozitia Comisiei Europene cu privire la suspendarea aplicarii taxei auto, pentru ca masura sa nu contravina normelor comunitare.

Presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), Constantin Stroe, fost director general al Uzinei Dacia, a declarat luni, la Pitesti, dupa intalnirea cu presedintele Basescu, ca sprijina suspendarea temporara a taxei de prima inmatriculare pentru masinile noi.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri