Producatorul auto japonez Mazda a facut publica intentia principalului sau actionar, grupul american Ford, de a vinde o participatie de 20,4% din pachetul de 33,4% pe care il poseda, pentru a-si spori lichiditatile, transmite AFP.
Valoarea tranzactiei, raportata la cotatia titlurilor Mazda din inchiderea sedintei bursiere, este evaluata la 53,22 miliarde yeni (425 milioane euro), informeaza NewsIn.

Specialistii se asteapta ca producatorul auto japonez, care la sfarsitul lui septembrie detinea lichiditati in de 215 miliarde yeni, sa rascumpere o parte a titlurilor, potrivit Reuters.

Ford si Mazda utilizeaza in comun platforme de constructie si detin in parteneriat fabrici de ansamblare in Statele Unite, Thailanda si China.

Scaderea vanzarilor din sectorul auto, cauzata de criza financiara mondiala, a dus la deprecierea titlurilor Ford si la diminuarea lichiditatilor grupului american, care a raportat pierderi operationale de 2,98 miliarde dolari, in al treilea trimestru.

La inceputul acestui an, Ford a vandut marcile Jaguar si Land Rover producatorului auto indian Tata Motors, cautand un posibil cumparator si pentru divizia Volvo Cars.

Principalele companii auto americane, General Motors, Ford Motor si Chrysler, au solicitat ajutor federal pentru continuarea activitatii, estimandu-se ca directorii executivi ai celor trei companii sa-si intensifice solicitarile in cadrul audierilor din Congres, ce vor incepe azi.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri