Agentia de evaluare financiara Fitch a coborat joi, de la \'BBB+\' la \'BBB\' ratingul pentru credite pe termen lung al Renault si calificativul pentru imprumuturi al Peogeot la \'BBB+\', de la \'A-\' si a coborat perspectiva ratingului Daimler, in contextul problemelor pietei auto.
Astfel, Fitch a retrogradat Renault, ca urmare a deteriorarii profilului de creditare al companiei producatoare de automobile, prezenta si pe piata romaneasca, potrivit NewsIn.

Agentia de rating a coborat calificativul pentru credite pe termen lung al producatorului auto Peugeot, de la 'A-' la 'BBB+', cu perspectiva negativa si a confirmat ratingul 'F2' pentru imprumuturi pe termen scurt.

In martie, cand Fitch a confirmat ratingul Peugeot, agentia de rating a avertizat ca profilul financiar al companiei se afla la limita sa inferioara in categoria 'A-', dar a mizat pe faptul ca Peugeot isi va imbunatati profilul de creditare si a mentinut ratingul grupului in categoria 'A-'.

Peogeot si-a revizuit recent in scadere estimarile pentru marja operationala din 2008, de la 3,5% la 1,3%, ca urmare a accelerarii deteriorarii pietelor auto mondiale.

In contextul estimarilor care indica o accentuare a problemelor in 2009 si chiar pana la inceputul lui 2010, Fitch avertizeaza ca Peugeot va avea o marja operationala si mai scazuta in 2009, mai ales in ceea ce priveste operatiunile sale industriale. In plus, nevoia accentuata de capital in a doua jumatate a lui 2008 ar urma sa determine crearea unor cheltuieli majore in perioada actuala.

Fitch a coborat, de asemenea, de la 'pozitiva' la 'stabila' perspectiva ratingului Daimler AG. Agentia de rating a confirmat, insa, ratingul 'A-' pentru credite pe termen lung al producatorului Mercedes si calificativul 'F2' pentru imprumuturi pe termen scurt.

Agentia de rating a mai anuntat ca va gazdui vineri, la 14:00 GMT, o teleconferinta in care va discuta in continuare recentele decizii de evaluare si va face comentarii cu privire la industria auto europeana.

Sectorul european al productiei de autovehicule se confrunta cu probleme grave, dupa diminuarea accentuata a vanzarilor din cauza crizei financiare mondiale, iar potrivit unui document obtinut si citat de Reuters, Uniunea Europeana (UE), care are in vedere un plan de stimulare a economiei, ar vrea ca Banca Europeana pentru Investitii (BEI) sa contribuie cu 2 miliarde euro la sprijinirea sectorului auto din blocul european.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri