Vanzarile de automobile noi din Japonia au avut o scadere anuala de 27,3% in noiembrie, ajungand la 215.783 de masini, ceea ce a marcat cel mai sever declin lunar al sectorului din 1969 pana in prezent, a anuntat luni Asociatia Constructorilor de Automobile din Japonia, informeaza AFP.
Datele publicate releva a patra luna consecutiva de scadere a vanzarilor.

Vanzarile de autoturisme de pasageri au scazut cu 27,9%, la 186.554 de masini, in timp ce vanzarile de vehicule grele s-au diminuat cu 23,8%, la 28.338 de unitati. De asemenea, vanzarile de autobuze au scazut cu 0,8%, la 891 vehicule, potrivit datelor asociatiei.

Separat de datele de mai sus, vanzarile de vehicule cu motor mai mic de 660 centrimetri cubi au scazut cu 0,7%, la 153.101 unitati.

Piata auto din Japonia se confrunta de cativa ani cu o supraoferta, din cauza scaderii populatiei, a interesului tinerilor pentru autovehicule, aglomerarii drumurilor si scumpirii petrolului, in contextul in care salariile au stagnat.

"Nu este numai problema industriei noastre; criza financiara a afectat toate sectoarele", a declarat un purtator de cuvant al asociatiei.

"Credem ca datele referitoare la vanzarile din 2008 sunt cele mai ingrijoratoare din ultimii 35 ani. Nu ne asteptam ca piata sa isi reia evolutia pozitiva pe termen scurt", a adaugat acesta.

In primele 11 luni din 2008, vanzarile de masini din Japonia au scazut cu 5,3%, fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Astfel, vanzarile Toyota au scazut cu 27,7%, in timp ce vanzarile marcii sale de lux, Lexus, au coborat cu 22,1%. Nissan a inregistrat vanzari mai mici cu 29,5%, Honda cu 21,6%, iar Mitsubishi Motors cu 45,5%.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri