Principalele cauze ale scaderilor din ultima perioada au fost determinate atat de criza financiara globala care se resimte intr-o anumita masura si in Romania, in special in ceea ce priveste restrangerea creditului, dar mai ales intrarilor masive de vehicule uzate, care pana la mijlocul lunii decembrie au beneficiat de taxe reduse.
Pentru a se redresa, industria auto are nevoie de o politica sectoriala de descurajare a intrarilor de autovehicule vechi si poluante, dublata de derularea unui program de innoire a parcului auto, astfel de masuri fiind avute in vedere peste tot in lume.
Vanzarilor de vehicule comerciale au crescut in primele 11 luni cu 9,2%, la 47.013 unitati.
Productia nationala de autovehicule a inregistrat un avans de 8,3% la 11 luni, la 241.263 unitati. In Romania au fost fabricate 227.304 autoturisme, in crestere cu 5,5% fata de primele 11 luni din 2007.
Din cele 241.263 autovehicule produse pana acum, 63% au plecat la export, acesta inregistrand o crestere de 37,6% (152.322 unitati) fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Exportul de autoturisme a crescut cu 36,3% in primele 11 luni, la 150.080 unitati.
Importul de autovehicule a inregistrat in intervalul ianuarie-noiembrie un declin de 1,5% la 221.094 unitati.
Dacia are o cota de piata 27,9% in primele 11 luni, cu 72.030 autoturisme vandute, fiind urmata de Skoda cu 22.312 unitati si o cota de piata de 8,7%, Volkswagen cu 19.264 unitati si o cota de piata de 7,5%, Renault cu 18.502 unitati si o cota de piata de 7,2% si Ford cu 16.640 unitati si o cota de piata de 6,5%.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: