Constructorul german de autoturisme Daimler a renuntat la planurile de a prelua Volvo, filiala suedeza a grupului american Ford, ce se confrunta cu dificultati financiare, arata un articol publicat duminica de cotidianul german Der Spiegel, citat de AFP.
"Proprietarul Daimler, Dieter Zetsche, a examniat minutios in ultimele saptamani o posibila preluare si a descoperit o serie de inconveniente", a relatat publicatia germana.

Ford, ce se confrunta cu scaderea vanzarilor si cu o criza de lichiditati, insa intr-o masura mai mica decat concurentii General Motors si Chrysler, a anuntat la inceputul lunii decembrie ca analizeaza vanzarea Volvo, ultima sa mare subsidiara din strainatate, citeaza NewsIn.

Dupa refuzul Daimler, "Ford nu poate decat sa spere ca un constructor chinez precum Changan nu va prelua filiala suedeza", estimeaza publicatia. Guvernul suedez a respins deja nationalizarea companiei, unul din simbolurile industriale ale tarii, ce a fost privatizata in 1999.

In cazul preluarii Volvo, Daimler ar fi urmat sa investeasca multi bani pentru adaptarea modelelor Volvo la tehnologia Mercedes, fara ca productia sa fie mai ieftina, potrivit Der Spiegel. De asemenea, cumpararea de piese comune pentru Volvo si Mercedes nu ar fi dus la economii semnificative.

Vanzarile constructorului suedez, cunoscut pentru autoturismele sale solide si sigure, au fost afectate de incetinirea accentuata a pietei auto la nivel mondial.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri