Vanzarile Citroen in Romania s-au situat anul trecut in jurul a 4.000 de unitati, cumulat autoturisme si vehicule utilitare, ceea ce reprezinta o cota de piata de 1,21%, a anuntat compania care miza initial pe 6.000 de unitati vandute.
In luna mai a anului trecut, noul presedinte al Citroën Romania, Didier Gerard, declara ca producatorul de autoturisme ar miza in 2008 pe 6.000 de unitati vandute in Romania si vizeaza o cota de piata de peste 6 la suta in urmatorii cinci ani. Didier Gerard sublinia ca Citroën are ca obiectiv principal crearea unei retele de distributie care sa acopere toata tara.

Potrivit datelor companiei, pe parcursul anului trecut, vanzarile Citroen in Romania s-au situat in jurul a 4.000 de unitati, cumulat autoturisme si vehicule utilitare. In acelasi timp, in Europa occidentala, pe o piata in puternica recesiune (-8,8 %), cota de piata a marcii Citroën a ramas stabila la 6,5%, cu o crestere de 0,3% in ultimul trimestru.

Reprezentantii grupului mai spun ca in Franta, pe o piata care a inregistrat scaderi de 0,6%, vanzarile Citroën ai progresat cu 5,4% pentru a atinge un volum record de 368.000 de unitati. Cota de piata a Marcii, cumulat VP+VU (cumulat vehicule de persoane + vehicule utilitare) a atins 14,7%, fata de 13,8% in 2007, cea mai buna performanta din 1980.

Si in Germania Citroën a realizat cea mai mare performanta din istorie, cu o penetrare de 2,6 %, pentru VP+VU, fata de 2,5 % in 2007, iar in Spania, Citroën a fost lider pentru al treilea an consecutiv. In Marea Britanie, in contextul unei piete in scadere accentuata (-11,7%) si al deprecierii lirei sterline, Citroën este marca franceza care rezista cel mai bine situatiei. Cota sa de piata este de 4,2 %, in scadere cu 0,3% fata de anul 2007.

In Europa Centrala si Orientala, unde piata VP+VU s-a diminuat cu 1,8%, Citroën si-a mentinut cota de piata la 3,1%. In Turcia, pe o piata in scadere cu 16,9%, Marca a castigat 0,3% cota de piata (2,3 %- 2,6 %). In acelasi timp, in Rusia, in primul an de existenta al filialei Citroën, Marca isi mentine cota de pita de 0,4 %.

In America Latina, Citroën a inregistrat o crestere a vanzarilor de 23,4 %, iar in China, cota de piata pentru Citroën este de 2 %, in scadere cu 0,3%.

Citroen a vandut anul trecut un total de 1,339 milioane vehicule (cumulat vehicule de persoane + vehicule utilitare) in scadere cu 7,5% fata de 2007.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri