Comisia Europeana a reafirmat ca producatorii auto trebuie mai intai sa incerce sa supravietuiasca singuri conditiilor economice dificile si orice ajutor guvernamental ar trebui sa fie temporar si conform regulilor Uniunii Europene, relateaza Reuters.
Luna aceasta, Franta a dat nastere unei dezbateri in legatura cu protectionismul, prin oferirea unui imprumut guvernamental de 6 miliarde euro (7,69 miliarde dolari) companiilor Renault si PSA Peugeot-Citroen in schimbul promisiunii acestora de a nu inchide fabricile din Franta.

Comisia Europeana, care cerceteaza momentan schema de ajutor, si-a exprimat dubiile in legatura cu aceasta finantare, ce ar putea incalca regulile pietei unice. Comisia si-a exprimat rezervele si cu privire la pachetul de sprijinire a industriei auto italiene, de 1,2 miliarde euro.

"Responsabilitatea primara in tratarea crizei este a industriei, a companiilor individuale si organelor de conducere", informeaza un document al Comisiei, dupa cum arata NewsIn.

Comisia Europeana i-a indemnat pe producatorii auto sa abordeze problemele structurale referitoare la eficienta productiei si utilizarea capacitatii.

Industria auto a Uniunii Europene, care are vanzari anuale de 780 miliarde euro si angajeaza 12 milioane de persoane, a anuntat ca productia ar putea scadea cu cel putin 15% anul acesta, iar companiile din sector ar putea avea nevoie de ajutor financiar de pana la 15 miliarde euro.

Comisia Europeana a anuntat ca cerceteaza ca detaliile unui plan spaniol de 4 miliarde euro, destinat sprijinirii sectorului auto, sa fie in conformitate cu regulile Uniunii.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si