Vanzarile de autoturisme Dacia, in Romania, au scazut, in primele doua luni ale anului, cu 72,2% fata de perioada similara a anului 2008, iar cele ale autoturismelor din import cu 56,5%, potrivit datelor publicate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) din Romania.
Potrivit sursei citate, Dacia a vandut, in perioada ianuarie - februarie 2009, 3.947 de autoturisme, cu 10.243 de unitati mai putin decat in perioada similara a anului trecut. In luna februarie 2009, Dacia a vandut in Romania 2.302 unitati, in scadere cu 70,3% fata de februarie 2008.

Cu toate acestea, Dacia ramane lider pe piata de autoturisme cu o cota de piata de 25,3%, pe luna februarie, si cu 24,4% pe perioada ianuarie - februarie 2009.

De asemenea, productia si asamblarea de autoturisme, vehicule comerciale si autobuze a scazut in perioada primelor doua luni ale anului cu 43,6%. Productia pe segmentul de autoturisme a scazut cu 46,1%. Astfel, in perioada amintita au fost produse 24.936 autoturisme, cu 21.291 mai putine decat in perioada similara a anului 2008.

In privinta vanzarilor autoturismelor de import, in perioada ianuarie - februarie 2009 acestea au scazut cu 56,5% fata de perioada similara a anului trecut, de la 28.173 la 12.243 de unitati. In luna februarie 2009, vanzarile pentru acest segment au scazut cu 54,5%, de la 14.890 de unitati comercializate in luna februarie a anului 2008 la 6.780 unitati.

Cele mai comercializate marci de import, in primele doua luni ale anului, au fost Hyundai (1.941 de unitati), Volkswagen (1.856 unitati), Skoda (1.179 unitati), Renault (1.140 unitati) si Peugeot (705 unitati).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri