Hyundai Motor Co, cel mai mare producator auto din Coreea de Sud, a afisat cel mai mic profit trimestrial din ultimii sapte ani, in contextul in care recesiunea a afectat vanzarile de autovehicule, relateaza Bloomberg.

Profitul net din primul trimestru a scazut cu 43%, la 225 miliarde woni (167 milioane dolari), fata de 392,7 miliarde woni in aceeasi perioada a anului trecut.

Analistii chestionati de Bloomberg asteptau ca grupul sa afiseze un profit net de 205 miliarde woni in perioad analizata. De asemenea, vanzarile au scazut cu 26%, la 6.030 miliarde woni, informeaza NewsIn.

Hyundai a scazut productia interna cu 29% in primele trei luni din 2009, pentru a face fata scaderii cererii. Totusi, deprecierea cu 8,9% a wonului i-a permis companiei sa creasca activitatile de marketing pe piata americana, trimestrul trecut, castigand clientii grupurilor Toyota Motor Corp. si General Motors Corp.

Profitul operational a scazut cu 71%, la 153,8 miliarde woni. Producatorul auto nu a mai afisat pierderi nete din 2002, cand a inceput sa afiseze rezultate trimestriale.

La inceputul lui aprilie, Hyundai a anuntat ca a programat pentru 2009 investitii de pana la 6 miliarde dolari, timp in care se va concentra asupra productiei de masini ecologice.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Hyundai, sistem de incarcare automata a masinilor electrice