Cu cateva ore in urma, ziarul german Bild a publicat un interviu cu Marchionne, in cadrul caruia spune ca va mentine deschise toate fabricile Opel, dar ar putea reduce personalul de la acestea, daca Fiat preia Opel. Reprezentantii Fiat au refuzat sa comenteze.
GM Europa a anuntat ca valoarea de 1,2 miliarde dolari a reducerii costurilor ar putea ajuta Opel sa redevina profitabila pana in 2011. Compania a mai anuntat si ca are nevoie de ajutoare de stat de 3,3 miliarde euro (4,4 miliarde dolari) de la guvernele europene, ca sa evite concedierile si inchiderile de fabrici.
Cancelarul conservator Angela Merkel se confrunta cu presiuni, ca sa ajute Opel si sa salveze locurile de munca, evitand concedierile masive in contextul apropierii alegerilor federale din septembrie.
Opel are circa 25.000 de angajati in Germania, dar are uzine si in Spania, Belgia si Marea Britanie.
Marchionne, vrea ca cel mai mare grup industrial din Italia sa separe operatiunile Fiat Auto de celelalte divizii si sa le fuzioneze cu Opel / Vauxhall, Saab si alte operatiuni europene ale General Motors, precum si cu pachetul detinut in cadrul Chrysler.
Scopul este formarea unei companii cu venituri de circa 80 miliarde euro si cu vanzari de 6-7 milioane vehicule pe an, pe locul doi dupa Toyota, depasind Renault / Nissan, Ford Motor, sau chiar General Motors, si situandu-se aproape de Volkswagen.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: