BMW, cel mai mare constructor de autoturisme de lux, a afisat cea de-a doua pierdere trimestriala consecutiva, in contextul in care recesiunea mondiala a diminuat cererea de autoturisme sportive si de tip sedan.
Pierderea neta din primul trimestru a fost de 152 milioane euro, echivalent cu 23 centi/actiune, comparativ cu un profit de 487 milioane euro, sau 74 centi/actiune, in aceeasi perioada a anului trecut, a anuntat compania. Deficitul a fost mai mic decat estimau in medie analistii, acestia mizand pe o pierdere de 268 milioane euro, anunta NewsIn.

In ultimele trei luni din 2008, BMW a inregistrat pierderi de 963 milioane euro, primele din 2001. Compania reduce cheltuielile si elimina locuri de munca, in contextul in care recesiunea mondiala a dus industria auto in cea mai grava criza din ultimele decenii. Vanzarile BMW din Statele Unite, principala piata, au scazut cu 34% in aprilie, cel de-al 18-lea declin lunar consecutiv.

Constructorul, ce produce si modelele Mini si Rolls-Royce, a redus productia cu 78.000 vehicule in acest an, dupa ce a redus programul de lucru pentru 26.000 muncitori de la fabricile germane din Regensburg si Dingolfing. Circa 8.000 angajati au revenit in aceasta luna la program normal in cadrul uzinei din Regensburg, unde BMW asambleaza autoturismele sedan seria 3 si modelul Z4 Roadster.

Compania a inceput sa colaboreze cu divizia Mercedes-Benz a grupului Daimler pentru achizitionarea de piese si a anuntat ca sunt posibile si alte proiecte comune majore, pentru a reduce costurile.



Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri