Mazda a livrat primul RX-8 Hydrogen RE pe piata norvegiana, odata cu deschidere a celor mai noi statii de alimentare cu hidrogen din cadrul proiectului HyNor.
Proiectul norvegian HyNor consta in infrastructura pentru alimentarea cu hidrogen pe parcursul rutei de 580 de km dintre orasele Oslo si Stavanger.

Mazda RX-8 Hydrogen RE foloseste un motor rotativ hibrid, care permite trecerea de la hidrogen la benzina acolo unde nu exista infrastructura pe hidrogen.

Dupa livrarea acestui prim model RX-8 Hydrogen RE facelift, Mazda va furniza mai multe autovehicule cu specificatii norvegiene pentru proiectul HyNor in sistem de inchiriere, la inceputul acestei veri.

Mazda ofera acest model si in Japonia, insa pentru proiectul HyNor vehiculele au fost modificate pentru a fi compatibile cu cerintele europene din Norvegia, fiind echipate cu volan pe partea stanga si transmisie manuala.

HyNor este o initiativa unica a industriei norvegiene, demarata in 2006, menita sa demonstreze implementarea concreta in viata reala, pe traseul dintre Oslo si Stravanger, a unei infrastructuri axate pe energie obtinuta din hidrogen. Proiectul include toti pasii necesari pentru dezvoltarea unei societati bazate pe hidrogen si adaptate conditiilor locale.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri