Din totalul tranzactiilor, 43% vor fi cu autoturisme noi si 57% cu autoturisme rulate, de unde rezulta ca, la nivelul celor 12 orase analizate, vor exista aproape 20.000 de autoturisme noi vandute in trimestrul II al lui 2009. Ponderand, la nivelul intregii tari previziunea ajunge la maxim 30.000 de autoturisme noi vandute.
Aproape 95% din autoturismele ce se vor vinde in trimestrul II al lui 2009 vor fi din clasa mica si compacta, cu o vadita crestere a clasei compacte fata de profilul existent al pietei, modalitatea de achizitie mentinandu-se si in primul semestru, 62% dintre clienti isi vor achizitiona masina platind cash.
Din totalul tranzactiilor cu autoturisme, jumatate au fost tranzactii cu autoturisme noi si jumatate cu autoturisme rulate, majoritatea actualilor proprietari si-au achizitionat autoturismul platind in numerar (cash), circa 63%. Cele mai dorite marci la autoturisme noi au fost Skoda, Toyota si Volvo, iar la tranzactii cu autoturisme rulate Opel, Volkswagen si Ford.
Aproape 30% dintre cei intervievati si-au manifestat intentia de a achizitiona un nou autoturism, insa doar 1,35% au declarat ca il vor achizitiona in urmatoarele 3 luni, ceea ce insemna ca in trimestrul doi 2009 vor exista aproximatix 45.000 de tranzactii cu atutoturisme noi si second-hand.
Aproximativ 50% din piata actuala este formata din masini clasa mica si 27% din clasa compacta. Sub 3% dintre autoturismele detinute sunt din clasa off-road.
Studiul a relevat ca 43% dintre subiectii de referinta detin cel putin un autoturism proprietate personala, ceea ce inseamna peste 1,5 milioane de autoturisme, proprietate personala, in cele 12 orase.
Un sfert dintre acestea corespund criteriilor de participare in programul rabla 2009, ceea ce inseamna ca peste 375.000 de autoturisme au vechime de productie mai mare de 10 ani.
Peste 50% dintre proprietari si-au achizitionat autoturismul in ultimii 3 ani, dinamica pietei fiind intr-o continua cresterere din anul 2002.
Potentialii clienti sunt mult mai atenti la detalii decat cei care au achizitionat un autoturism pana la aceasta data, ceea ce indica o maturizare a clientilor, o crestere a asteptarilor in raport cu suma cheltuita.
Studiul a fost realizat in 12 orase mari din tara (toate orasele cu peste 180.000 locuitori), in perioada 2-16 Aprilie 2009, pe un esantion reprezentativ de 1.110 subiecti cu varsta peste 18 ani (+-3% marja de eroare). Cele 12 orase insumeza peste 70% din forta de cumparare la nivel national.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: