Romanii au cumparat 11.899 de masini noi in cadrul primei etape a programului Rabla, reprezentand circa 60% din totalul autoturismelor alocate, potrivit datelor transmise NewsIn de un reprezentant al Ministerului Mediului.

Astfel, statul a platit de la Fondul de Mediu 45,2 milioane lei, reprezentand prima de casare pentru masinile achizitionate in prima etapa, din totalul de 76 milioane lei.

Cu doua saptamani inainte de finalul primei etape - care s-a incheiat pe 29 mai - fusesera semnate doar 10.948 note de acceptare, cele mai multe (5.193) fiind pentru marca Dacia. Pe locul al doilea s-a clasat Renault-Nissan, cu 1.040 de unitati, iar pe pozitia a treia - Skoda, cu 857 vandute in cadrul programului. Romanii s-au mai aratat interesati de marcile Ford (609 unitati), Opel (608) si Hyundai (606).

Cele mai putine masini vandute pana pe 15 mai au fost Lada (1 autoturism), Honda (2) si Mazda (6). Audi nu a vandut nicio unitate in cadrul programului Rabla.

Programul Rabla se va derula in alte doua etape in acest an - de la 1 iunie la 31 august si de la 1 septembrie pana pe 11 decembrie. Fiecare dintre cele trei etape a avut alocate cate 76 milioane lei (respectiv pentru cate 20.000 de masini). Bugetul total pentru 2009 este de 228 milioane lei.

Ministerul Mediului, Nicolae Nemirschi, declara pe 8 mai ca prima de casare va ramane 3.800 lei in acest an, chiar daca nu vor fi vandute in totalitate cele 60.000 de autoturisme programate, iar in prezent ministerele Mediului si al Finantelor cauta noi variante pentru acest program.

Nemirschi a adaugat ca exista posibilitatea ca firmele sa fie incluse in acest program si sa poata renunta la masinile mai vechi de zece ani, insa trebuie gasita o varianta care sa nu fie considerata ajutor de stat.

Liderul Blocului National Sindical (BNS), Dumitru Costin, a declarat ca va propune Ministerului Finantelor dublarea primei de casare fata de nivelul actual, de 3.800 lei, pentru a relansa industria auto din Romania, chiar daca aceasta masura va injumatati numarul celor ce beneficiaza de programul Rabla, argumentand ca suma alocata in acest moment este neatractiva.

Din 2011 la nivelul UE ar putea fi introdusa o directiva prin care masinile non-euro vor trebui scoase din circulatie. In Romania existau in 2008 aproape 3 milioane de masini non-euro care polueaza foarte mult, potrivit datelor Registrului Auto Roman.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri