General Motors Corp., odata un simbol al economiei americane, va depune luni cererea pentru intrarea in faliment, iar pachetul majoritar de actiuni in noul grup restructurat va fi detinut de contribuabili, a anuntat guvernul Statelor Unite, scrie Bloomberg.
Noul grup va primi 30,1 miliarde dolari ca finantare pentru faliment, din partea guvernului. Trezoreria estimeaza ca nu va mai oferi si alte ajutoare, conform unui comunicat al administratiei Obama.

Guvernul SUA va detine 60% din grup, iar o participatie de 12% va apartine guvernului canadian, care imprumuta 9,5 miliarde dolari grupului, scrie NewsIn.

Cererea pentru intrarea in faliment, considerat imposibil de sefii grupului, anul trecut, marcheaza declinul unei companii care a fost timp de 77 de ani cel mai mare constructor auto mondial si care producea jumatate din masinile cumparate in SUA.

GM a fost afectat grav de costurile ridicate de productie, comparativ cu cele ale concurentei. Grupul a produs masini cu un consum ridicat de carburant, in contextul in care benzina si motorina s-au scumpit. GM a inregistrat pierderi de circa 88 miliarde dolari, din 2004.

Grupul vrea sa inchida 11 fabrici, insa administratia Obama nu a precizat cati angajati vor fi disponibilizati.

Divizia europeana a GM, care produce marcile Vauxhall si Opel, nu va intra sub incidenta legii falimentului, dupa semnarea unui acord cu producatorul canadian de piese auto Magna, ce s-a angajat sa cumpere GM Europe.

General Motors a esuat in incercarea de a convinge 90% din detinatorii de obligatiuni sa le schimbe in actiuni.

Restructurarea datoriilor de 27,2 miliarde dolari era una dintre conditiile impuse de Trezoreria SUA pentru evitarea intrarii GM in faliment.
Grupul auto avea active de 91 miliarde dolari la finele lui 2008. Analistii atrag atentia ca intrarea in faliment a grupului va fi mult mai complicata decat cea a companiei rivale Chrysler, care nu are afaceri foarte extinse in afara granitelor.

Spre deosebire de Chrysler, companie ale carei datorii sunt detinute de zeci de institutii financiare, datoriile GM sunt distribuite intre 120 de institutii de acest fel si 100.000 de investitori individuali.

Conform planului de restructurare publicat pe 27 aprilie, GM a decis sa desfiinteze marca Pontiac, sa inchida alte doua fabrici si sa elimine alte 7.000 de locuri de munca pana la sfarsitul anului.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri