Constructorul auto american General Motors (GM), care a inaintat pe 1 iunie cerere pentru intrarea in faliment, spera sa iasa pe profit in 2011, dupa ce va iesi din faliment, arata unele documente oficiale, conform BBC News.
Consultantul financiar al companiei, Evercore Partners, estimeaza ca GM va pierde 17,5 miliarde dolari anul acesta, inainte de a avea un profit de 3 miliarde dolari in 2011.

Estimarea se bazeaza pe vanzari de 16 milioane de autovehicule anual, fata de nivelul actual de sub 10 milioane automobile. Din cauza vanzarilor slabe compania a fost nevoita sa intre in faliment la inceputul saptamanii, potrivit NewsIn.

Tot saptamana aceasta producatorul auto a anuntat ca a ajuns la un acord pentru vanzarea marcii Hummer unei companii chineze, pana la finalul lui septembrie.

GM, odata un simbol al economiei americane, a depus luni cererea pentru intrarea in faliment, iar pachetul majoritar de actiuni in noul grup restructurat va fi detinut de contribuabili.

Guvernul SUA va detine 60% din grup, iar o participatie de 12% va apartine guvernului canadian, care imprumuta 9,5 miliarde dolari grupului.
Falimentul GM este cel mai indeaproape planificat din istoria Statelor Unite. Declinul final al grupului a inceput pe 19 decembrie 2008, cand aministratia presedintelui GeorgeW. Bush a anuntat ca a acordat producatorului un imprumut de urgenta care a accelerat in martie, dupa ce guvernul condus de aceasta data de Obama a acordat GM 60 de zile pentru a se restructura.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri