Delta este modelul istoric al uneia dintre cele mai legendare marci automobilistice din Europa, fiind desenata de Giorgetto Giugiaro si fabricata pentru prima oara in 1979. Lancia Delta este cunoscuta pentru Campionatul Mondial de Raliuri la care a fost prezenta intre anii 1980 si 1990.
Prima generatie a fost produsa intre anii 1979 si 1994, a doua generatie a aparut intre 1993 si 1999, iar a treia generatie a fost fabricata in 2008.

In Romania, Lancia a inregistrat anul trecut vanzari in crestere cu 53%, la 49 de unitati, iar in primele patru luni din 2009 au fost vandute 33 de unitati Lancia Delta si Ypsilon.

Auto Italia, importatorul Lancia pe piata romaneasca, ne-a oferit timp de patru zile modelul Lancia Delta cu motorizarea diesel de 1,9 litri Twin Turbo Multijet 190 CP. Pretul modelului de 190 CP cu echiparea Platino ajunge la 26.670 euro cu TVA, fiind versiunea de varf Lancia Delta.

Motorizarea de 1,9 litri diesel cu doua turbine dispune de o cutie manuala cu 6 trepte si are o viteza maxima de 222 km/h. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 7,9 secunde. Pentru cei 400 de kilometri parcursi, modelul testat a afisat un consum de 7,5 litri la 100 km. Capacitatea rezervorului este de 58 litri.

Masina impresioneaza prin design si materiale de calitate, bord, tapiteria scaunelor. Un aspect negativ este spatiul pe bancheta din spate, unde nu incapi daca ai mai mult de 1,75 m inaltime.

In Romania, noua Lancia Delta dispune de trei versiuni de echipare, Argento, Oro, Platino, si patru versiuni de finisaje de interior, Tesatura, Piele si Alcantara, Piele Poltrona Frau, Piele si Alcantara Starlite.

In dotarea standard sunt incluse aer conditionat, 6 airbag-uri, ESP cu Hill Holder, ABS, EBD, BAS, CD+MP3 si comenzi radio pe volan, inchidere centralizata cu telecomanda, geamuri anterioare si posterioare actionate electric, cotiera cu racire, scaune fata reglabile pe inaltime, computer de bord, proiectoare de ceata adaptive, oglinzi reglabile electric, stopuri cu LED.

Echiparea Platino a modelului testat are in plus, fata de celelalte echipari, aer conditionat climatronic, trapa electrica si plafon panoramic, jante de 17 si vopsea bicolora.

Lancia Delta dispune optional de sistemele DST (Dynamic Steering) – directie activa ce sugereaza soferului care sunt manevrele corecte ce trebuie efectuate, ca urmare a interactiunii intre servodirectia electrica si ESP, Driving Advisor – senzor de avertizare depasire banda ce readuce autoturismul in mod automat pe traiectoria corecta, Active Parking System – parcare semiautomata si Instant NAV – navigatie cu harti pe memorie SD cu display de 6.5”.

Portbagajul are 380 de litri, insa poate ajunge la 465 de litri cu bancheta spate culisata, sau la 760 de litri cu bancheta rabatata.

Auto Italia ofera o garantie de 3 ani fara limita de kilometri. Lancia Delta este disponibila cu cinci motorizari, trei diesel, 1.9 Twin Turbo Multijet 190 CP, 2.0 Multijet 165 CP, ambele Euro 5, 1.6 Multijet 120 CP si doua pe benzina, 1.4 T-jet 120 CP, respectiv 150 CP.

Pretul de plecare pentru Lancia Delta este de 16.990 euro cu TVA pentru motorizarea pe benzina de 1,4 litri T-jet 120 CP, care beneficiaza de o reducere de 2.500 euro in luna iunie. Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici

Detalii tehnice
Lancia Delta 1.9 Multijet Twin Turbo

Putere maxima: 190 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim: 400 Nm/2.000 rpm
Viteza maxima: 222 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 7,9 s
Carburant: diesel
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 7,3/ 4,7/ 5,7
Lungime: 4,52 metri
Latime: 1,79 metri
Inaltime: 1,49 metri
Capacitate rezervor: 58 litri
Emisii CO2 g/km: 149 g/km
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri