PSA Peugeot Citroen, cel de-al doilea constructor auto european, a anuntat ca ar putea avea pierderi operationale de pana la 2 miliarde euro in 2009.
Nivelul pierderilor va depinde de asistenta pe care guvernul francez este pregatit sa o ofere industriei auto si pe care Peugeot o poate acorda furnizorilor proprii, arata un comunicat al companiei. Conform acestuia, constructorul auto ar putea avea pierderi intre unul si doua miliarde euro, potrivit NewsIn.

"Exista insa o serie de incertitudini, cum ar fi programele de sprijin guvernamental implementale anul viitor sau lipsa acestora. In cazul in care acestea nu vor fi acordate, vom reduce productia in al patrulea trimestru", a anuntat compania.

Producatorii auto europeni s-au confruntat cu cea mai puternica scadere a vanzarilor din ultimii 15 ani, in contextul in care recesiunea globala a afectat finantele cumparatorilor.

Peugeot a primit un imprumut de 3 miliarde euro din partea guvernului francez, iar vanzarile companiei au fost sustinute de implementarea primei de casare.

Compania a anuntat marti ca urmeaza sa vanda aproximativ 500 milioane euro in obligatiuni convertibile, cu posibilitatea cresterii sumei la 575 milioane euro. Castigurile vor fi folosite pentru "acoperirea nevoilor generale de finantare" si pentru proiectele viitoare de dezvoltare.

Peugeot Citroen a raportat la sfarsitul lunii aprilie o scadere cu 24,9% a veniturilor din primul trimestru, la 10,97 miliarde euro. De asemenea, vanzarile totale au scazut cu 23,5%, la 619.000 unitati, iar grupul a mai anuntat ca stocurile de vehicule nevandute au scazut cu 21,4%, fata de aceeasi perioada a anului trecut.

In trimestrul analizat, compania a redus productia cu 39%.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri