Cea de-a sasea generatie Volkswagen Golf a fost lansata in Romania in noiembrie 2008 de catre Porsche Romania, importatorul marcii estimand vanzarea a 4.700 de unitati anul acesta.
Golf VI are un interior redefinit care imprumuta cateva elemente de la modelul Passat CC, precum volanul, forma rotunda a ceasurilor de bord, ornamentele cromate, textura si aspectul materialelor, sistemul de climatizare si butoanele de actionare electrica a geamurilor si a oglinzilor laterale.

Modelul Golf VI este disponibil cu sase motorizari cu puteri intre 80 CP si 160 CP, la preturi incepand de la 13.668 euro cu TVA (2 usi) pana la 23.085 cu TVA (4 usi).

Motorizarile diesel ale noului Golf VI sunt 2 litri 110 CP si 140 CP, iar cele pe benzina sunt 1,4 litri 80 CP, 122 CP, 160 CP si 1,6 litri 102 CP. Toata gama de motoare disponibile pe Golf VI sunt Euro5.

Am testat in Bucuresti un Golf VI, oferit de Porsche Romania, cu motorizarea de 2,0 litri diesel 140 CP si transmisie DSG 6 trepte. In echiparea Highline, pretul modelului cu 4 usi este de 21.637 euro cu TVA.

Pe cei 100 de kilometri in Bucuresti la ore de varf, motorizarea diesel cu DSG a afisat un consum de 9,6 litri. Modelul de test are o viteza maxima de 207 km/h, iar acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 9,3 secunde.

Cei 140 de cai putere sunt mai mult decat suficienti pentru un Golf, modelul diesel cu DSG se misca sportiv, cutia isi face bine treaba. In functie de cum apesi schimba rapid intr-o treapta inferioara si te trage in scaun. Daca nu te grabesti, Golf-ului cu DSG ii place sa aiba 1.500 de ture, poti merge cu 50-60 km/h in treapta a 5-a.

Golf VI este disponibil cu 3 echipari Trendline, Comfortline si Highline. Modelul dispune de ESP, ABS, ASR, airbaguri sofer si pasager, cortina, laterale, precum si un airbag pentru genunchi sofer disponibil in serie.

Reglarea adaptiva a trenului de rulare DCC se poate face prin apasarea unui buton. Sistemul adapteaza electronic suspensiile. Se poate opta pentru "Normal", "Sport" si "Comfort". In regimul sport este reglata si sensibilitatea servodirectiei electromecanice.

Nu am gasit lucururi care sa deranjeze, am observat doar materialul textil de pe fetele la usi care era cam albicios, raman amprente la atingere.

La testele EuroNCAP noul Golf a obtinut 36 puncte din 37 posibile si cinci stele pentru protectia ocupantilor. Patru stele pentru protectia copiilor cu 41 de puncte si trei stele pentru protectia pietonilor.

La finalul anului 2008 a fost lansata cea de-a sasea generatie VW Golf, in primavara anului 2009 a debutat noul Golf Plus, urmat de Golf GTI (210 CP) si noul Golf Variant, iar in iulie a fost lansat noul Golf GTD, cu motorizarea TDI common-rail ce dezvolta 170 CP. Anul viitor, Golf VI va avea disponibil cel mai mic dar si cel mai economic motor, 1,2 TSI 105 CP.

Mai multe informatii despre VW Golf VI sunt disponibile aici.

Detalii tehnice
Volkswagen Golf VI

Carburant: diesel
Cutie de viteze: DSG 6 trepte
Putere maxima: 140 CP/4.200 rpm
Cuplu maxim: 320 Nm/1750 - 2500 rpm
Viteza maxima: 207 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 9,3 s
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): -/ -/ 5,4
Capacitate rezervor: 55 litri
Emisii CO2 g/km: 142 g/km
Masa proprie: 1.322 kg
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri