Renault SA, cel de-al doilea constructor auto din Franta, a raportat in primul semestru o pierdere neta de 2,712 miliarde euro, comparativ cu un profit de 1,58 miliarde euro in aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul scaderii vanzarilor de autoturisme la nivel mondial, relateaza Bloomberg.
Veniturile au scazut in perioada analizata cu 24%, la 15,99 miliarde euro. Analistii estimau o pierdere de 2,39 miliarde euro, pe fondul unor vanzari de 15,9 miliarde euro, potrivit unui sondaj Bloomberg.

Renault, ca si alte companii auto, a recurs in primul semestru la inchiderea unor fabrici, in incercarea de a diminua stocurile. Chiar daca primele de casare acordate de guvernele europene au pus capat in iunie tendintei de scadere a vanzarilor, volumele au fost in continuare cu 11% mai mici in primul semestru.

"Am anticipat criza din iulie 2008 si am luat primele masuri necesare pentru depasirea acesteia", a declarat directorul executiv Renault, Carlos Ghosn. Managerii se concentreaza asupra pregatirii companiei pentru perioada post-criza.

Constructorul modelelor Megane, Clio si Laguna a inregistrat o pierdere operationala de 620 milioane euro, comparativ cu un profit de 865 milioane euro in aceeasi perioada a anului trecut.

Vanzarile Dacia, in crestere cu 20,3%


Dacia, marca a grupului francez Renault, a inregistrat in primele sase luni ale anului o crestere a vanzarilor cu 20,3%, la 153.826 unitati, de la 127.842 unitati in acelasi interval din 2008, potrivit NewsIn.

Oferta Dacia, compusa din modele convenabile, este potrivita pentru actuala perioada de criza. Dacia a inregistrat progrese semnificative pe anumite piete, sustinuta de performantele foarte bune ale modelului Sandero.

Vanzarile Dacia au crescut cu 95,8% in Europa, comparativ cu prima jumatate a anului trecut, la 101.810 unitati.

Vanzarile modelului Logan au crescut cu 83,1% in Germania. In Rusia, modelul Logan a continuat sa inregistreze vanzari puternice in prima jumatate a anului, vanzand 25.581 unitati, in declin cu 37,7% fata de primele sase luni din 2008, pe o piata ce a scazut cu 47,8%.

In regiunile Euromed (ce include Turcia, tari din Europa de Est si Africa de Nord) si Eurasia, vanzarile au scazut puternic, cu 29,3%, repsectiv 66,2%.

In Romania, inclusa in regiunea Euromed, Dacia si-a majorat cota de piata cu 2,5%, pe o piata in declin cu 53,7%.
Dacia inregistreaza o crestere puternica a vanzarilor in Maroc (+19,9%) si Algeria (+56,3%), unde si-a majorat cota de piata cu 2,7%.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri