Producatorul auto american Ford va incepe in aceasta saptamana, impreuna cu un partner chinez, constructia celei de-a treia uzine din China, in incercarea de de recastiga terenul pierdut in fata concurentilor, relateaza AFP, care citeaza presa chineza.
Noua uzina va fi construita la Chongqing, in centrul Chinei, si va avea o capacitate initiala de 100.000 de unitati pe an, ce ar putea fi majorata ulterior la 300.000, potrivit agentiei oficiale China Noua, care nu citeaza surse.

Lucrarile de constructie ar urma sa inceapa vineri si sa se termine intr-un an, a declarat Zhang Baolin, directorul general al Chongqing Changan Automobile, partenerul chinez al Ford, potrivit NewsIn.

Ford produce deja automobile la doua uzine din China, situate la Chongqing si Nankin, cu o capacitate anuala de 447.000 unitati. Aceste fabrici sunt detinute de firma joint-venture Changan Ford Mazda si produc berline din modelele Focus si Fiesta.

Noua uzina va produce, in schimb, berline de gama inalta si vehicule de teren.

In ciuda soliditatii pietei chineze, vanzarile Ford au crescut mai lent decat cele ale concurentilor, intre care General Motors. De altfel, Ford nu se numara printre primii zece constructori auto din China, potrivit analistilor.

In primul semestru, Ford a vandut 197.212 autovehicule in China, in crestere cu 14% fata de aceeasi perioada din 2008, dar mult sub nivelul inregistrat de General Motors, care a vandut 814.442 unitati, in crestere cu 38%.

In ianuarie, vanzarile auto din China le-au depasit pentru prima data pe cele din SUA, gigantul asiatic devenind in acest an cea mai mare piata auto din lume, pe fondul politicii guvernamentale de stimulare a consumului intern.

Numarul de masini vandute in China a crescut cu 17,7% in primul semestru, la 6,09 milioane unitati, potrivit datelor oficiale .



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri