Fritz Henderson, directorul general al constructorului american General Motors, a declarat in cadrul unui interviu ca vrea sa pastreze controlul asupra elementelor majore ale strategiei Opel, dupa vanzarea diviziei europene catre furnizorul canadian de piese auto Magna.
"Vom pastra in mod substantial controlul asupra dezvoltarii produselor si motoarelor, precum si asupra proprietatii intelectuale si asupra achizitiilor la nivel mondial", a declarat directorul.

GM vrea patru din cele opt locuri ale consiliului director si deschiderea unui birou "de cel putin 8-10 persoane" in cadrul sediului Opel din Germania, potrivit NewsIn.

Oficial, Opel va avea "toata libertatea de dezvoltare", a anuntat directorul. "Chiar si daca Opel hotaraste sa construiasca o nava spatiala, noi nu ne vom opune. Insa nu vom plati costurile de dezvoltare pentru ea", a ironizat Henderson.

General Motors negociaza in prezent cu grupul canadian Magna, aflat in parteneriat cu banca ruseasca Sberbank, pentru a finaliza un acord de preluare a diviziilor europene Opel si Vauxhall, in cadrul carora va pastra 35% din capital.

Discutiile se axeaza in special pe disponibilizari, estimate la circa 11.000, dintr-un total de 49.500 de angajati ai GM in Europa. Un prostest este prevazut miercuri la Anvers, in contextul in care uzina belgiana risca sa fie inchisa.

"Noua companie Opel trebuie sa inchida cel putin trei uzine. Anvers este o optiune, insa nu a fost luata nicio decizie definitiva", a declarat Henderson.

Acesta a combatut, de asemenea, si criticile facute de Germania la adresa GM, acuzata ca a inrautatit finantele filialei germane in ultimii ani.
"Chiar si in prezent, Opel nu ar putea exista fara GM. Imaginea grupului american rau care face sa sufere biata marca germana este pur si simplu deplasata", a mai spus Henderson.

Pe de alta parte, comisarul european penru industrie, Gunther Verheugen, a declarat miercuri ca disponibilizarile semnificative sunt inevitabile in cadrul Opel, si ca guvernele trebuie sa inceteze sa pretinda ca banii publici vor indrepta problema.

"Trebuie sa incetam sa ne mai prefacem ca locurile de munca vor fi salvate prin banii contribuabililor", a afirmat Verheugen, la televiziunea germana ZDF.

El a mai spus ca singura solutie o reprezinta o restructurare a sectorului auto european, ce nu va putea fi realizata fara pierderi de locuri de munca.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri